راه اندازی بخش قصه شب ویژه نابینایان در «سوینا»

راه اندازی بخش قصه شب ویژه نابینایان در «سوینا»

19 اردیبهشت 1399

گلاره عباسی گفت: به تازگی برای نابینایان بخش قصه شب را راه اندازی کرده ایم و هر شب به مدت 20 تا 30 دقیقه پخش می کنیم.

«گلاره عباسی» در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «تقاطع فرهنگ» در رابطه با شکل گیری کتاب صوتی برای نابینایان به رادیو گفت وگو گفت: گروه هنری سوینا در ابتدا فیلم های سینمایی را با هدف هرچه ملموس تر شدن سکانس ها، برای دوستان نابینا با ذکر توضیحاتی در اختیار این عزیزان می گذاشت؛ بدین صورت که برای هر بخش از فیلم که فاقد توضیحاتی واضح بود، نریشن مناسب را جایگزین و پخش می کردیم.

وی این روند را سرآغاز تولید کتاب صوتی در قالب برنامه ای رادیویی برای نابینایان عنوان کرد و ادامه داد: شخصا با عزیزان نابینا کار می کنم و بسیاری از این متخصصانِ روشن دل، از دوستان برنامه ساز هستند. در کنار این عزیزان رادیویی را ایجاد و تلاش کردیم با عزیزان در سایر شهرها همراه باشیم که در ادامه، کار به قصه شب رسید.

عباسی در خصوص شکل گیری این اقدام فرهنگی در ایام قرنطینه، افزود: بنده نام فرهنگ سازی را بر این رویه می نهم. این کار کاملا رایگان انجام می گیرد که البته تنها بدلیل جنبه های خیر و عام المنفعه نیست. دوستان دیگر می توانند این آثار را خریداری کنند اما چون مجموعه ما مستقل کار می کند، پای مسائل مالی را به میان نمی آوریم و آثار را رایگان در اختیار دوستان روشن دل می گذاریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: در حال حاضر بسیاری عزیزان اقدام به تولید رادیو-بوک کرده و با دریافت هزینه اثر، صوت کتاب ها را با خوانشِ بازیگران و فعالان حوه فرهنگ و هنر در اختیار مخاطب می گذارند و این منبع درآمدی برای ناشر است؛ اما نشر نیماج که با ما همکاری دارد، در حقیقت کتب درجه یک که هنوز بصورت صوت منتشر نشده را در اختیار ما قرار می دهد و ما با همکاری یک موسسه فرهنگی هر شب 20 تا 30 دقیقه قصه هایی شنیدنی را بصورت رادیویی آنلاین پخش می کنیم.

گلاره عباسی اضافه کرد: از میان کتب انتخابی ما، تنها یک اثر متعلق به نویسنده ایرانی بود که در این بخش، خانم نرگس آبیار بسیار از کار ما استقبال کردند و حتی در حوزه بخش کودک نیز همکاری داشتند.

وی با اعلام اینکه ناشران برای ساخت این برنامه های رادیویی، رضایت نویسندگان را جلب می کنند، گفت: بسیاری کانال های رادیویی بدون دریافت اجازه از نویسنده کتب را صوتی کرده و در اختیار همگان قرار می دهند که ذاتا اقدامی شایسته است؛ ولی از منظر ما حمایت ناشران و نویسندگان بسیار با اهمیت بود.

عباسی به رادیو گفت وگو گفت: همکاران هنرمند نیز بسیار حرفه ای و همدلانه ما را حمایت کردند. بسیاری عزیزان از ایوب آقاخانی گرفته تا نسیم ادبی و سایر دوستان با جان و دل آمدند و در کنار قصه شب قرار گرفتند.

این بازیگر آثار نمایشی افزود: این کتب صوتی هر شب به مدت 30 دقیقه در رادیوی ما پخش می شوند. همچنین صوت این کتاب ها در سایت و کانال رادیویی ثبت شده و در اختیار دوستان قرار می گیرد.

عباسی افزود: ما دائما در حال تولید پادکست هایی هستیم که عزیزان نابینا ادیتور برنامه های آن هستند. هر یک از این دوستان در کار خود، بی نظیر و متخصص هستند.

منبع: فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است