شمشکی: هدف‌مان افزایش تعداد سهمیه های پارالمپیک زمستانی نسبت به دوره گذشته است

شمشکی: هدف‌مان افزایش تعداد سهمیه های پارالمپیک زمستانی نسبت به دوره گذشته است

18 خرداد 1399

رئیس انجمن پارااسکی، گفت: به دنبال افزایش تعداد سهمیه و ارتقا رده بندی ملی پوشان نسبت به پارالمپیک ۲۰۱۸ هستیم.

عیسی ساوه شمشکی در خصوص تعطیلی پیست‌‌های اسکی، اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کرونا، پیست‌ها تعطیل و اردوهای آمادگی لغو شد. ورزشکاران در منزل زیر نظر مربیان تمرینات بدنسازی خود را پیگیری کردند تا علاوه بر رعایت دستورات ستاد مبارزه با کرونا، آمادگی خود را حفظ کنند.

رئیس انجمن پارااسکی در خصوص بازگشایی پیست توچال افزود: از ابتدا خردادماه سال جاری که پیست توچال بازگشایی شد با هماهنگی با مدیریت این پیست، پارااسکی بازان البرز و تهران در دو ماده اسنوبرد و صحرانوردی به تمرین فنی پرداختند.

وی در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه طبق برنامه ریزی های قبلی، از دی ماه سال جاری رقابت های کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۲ چین آغاز می شود، تمرینات آمادگی جسمانی ملی پوشان در تابستان هم زیر نظر مربیان ادامه دارد تا از اواخر آبان متناسب با شرایط ورزشی اردوهای تیم ملی را آغاز کنیم.

وی افزود: برای کسب سهمیه بازی های ۲۰۲۰ چین باید با حمایت مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون در مسابقات قهرمانی جهان و دو تورنمنت بین المللی در هر سه ماده آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی شرکت کنیم تا ورزشکاران ما مجوز حضور در بازی های پارالمپیک را بدست آورند.

شمشکی در خصوص  افزایش تعداد سهمیه های پارالمپیک زمستانی نسبت به دوره گذشته، عنوان کرد: در پارالمپیک گذشته پنج ملی پوش در دو ماده اسنوبرد و صحرانوردی حضور داشتند و اکنون هدف مان این است که این تعداد را در ۲۰۲۲ چین افزایش دهیم، در ماده پاراآلپاین نیز نماینده داشته باشیم و در نهایت رده بندی ملی پوشان نیز ارتقا چشمگیری داشته باشد.

رئیس انجمن پارااسکی که با سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت و گو داشت، خاطرنشان کرد: از مدیریت پیست های توچال، دیزین و آبعلی تشکر می‌کنم که امکانات را به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران ما قرار می‌دهند تا علاوه بر کاهش میزان هزینه ها، فضا برای رشد پارااسکی بیشتر شود.

 

منبع: فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است