سه هزار معلول کهگیلویه و بویراحمدی در صف دریافت مستمری هستند

سه هزار معلول کهگیلویه و بویراحمدی در صف دریافت مستمری هستند

20 خرداد 1399

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: سه هزار معلول کهگیلویه و بویراحمدی در صف دریافت مستمری و حمایت هستند.

 مهدی روشنفکر در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: با بیان، افزود: همچنین ۵۰۰ معلول در وضعیت حاد هستند که نیاز به مراقبت و پرستاری ویژه دارند و تأمین اعتبار برای برقراری حق پرستاری در این راستا ضروری است.

وی با بیان اینکه چند شهرستان تازه تأسیس در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده است، گفت: سازمان بهزیستی برای اخذ مجوز استخدامی برای بکارگیری در ادارت بهزیستی این شهرستانها باید چاره جویی کند.

روشنفکر افزود: همچنین چاره جویی لازم در سازمان بهزیستی برای خرید تخت به منظور استفاده ۶۰۰ معلول ضایعه نخاعی بای انجام شده و تأمین و اعطای اعتبار به منظور کمک هزینه ازدواج، برای افراد واجد شرایط پشت نوبت نیز الزامی است.

وی تصریح کرد: این استان نیازمند برقراری مستمری و حمایت از اعضای خانواده معلولان، بیماران اعصاب و روان و سرپرست خانوار و تأمین اعتبار برای خرید وسایل کمک توانبخشی است.

روشنفکر همچنین بر تجهیز و توسعه پایگاه‌های مراکز اورژانس اجتماعی از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تأمین و اعطای اعتبار برای تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف به منظور توانمند سازی مددجویان آماده به اشتغال و ساخت و تعمیر منازل مسکونی مددجویی تاکید کرد.

 

منبع: مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است