راه‌اندازی طرح ملی استعدادیابی در ورزش ناشنوایان

راه‌اندازی طرح ملی استعدادیابی در ورزش ناشنوایان

14 تیر 1399

سرپرست دبیری فدراسیون ناشنوایان از راه‌اندازی طرح ملی استعدادیابی در ورزش ناشنوایان خبر داد و گفت: به دنبال اجرای طرح علمی استعدادیابی در ورزش ناشنوایان هستیم تا در آینده خلایی که در این زمینه وجود دارد، مرتفع شود.

پژمان معتمدی، اظهار کرد: با توجه به خلا استعدادیابی در این فدراسیون طی سالهای اخیر و نبود بازیکنان جوان و مستعد در تیم‌های ملی تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی طرح ملی استعدادیابی، تحول بزرگی را در بسترسازی ورزش ناشنوایان در تمام استان‌ها ایجاد کنیم. با راه‌اندازی این طرح علمی استعدادیابی، رکوردها مرحله به مرحله رصد و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا در آینده بتوانیم نیروهای جوان و مستعدی را به تیم های ملی ناشنوایان تزریق کنیم. البته در گذشته نیز در این فدراسیون استعدادیابی صورت گرفته اما چون به صورت سنتی و پراکنده بوده از اهمیت بالایی برخوردار نبوده است.

وی گفت: یکی از مشکلات ما در تمام انجمن‌های ورزش ناشنوایان بالا بودن رنج سنی اکثر بازیکنان تیم ملی است، به همین خاطر باید به دنبال پشتوانه‌سازی و تزریق نیروهای جوان در تمام رشته‌های ورزشی ناشنوایان باشیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

معتمدی همچنین از برگزاری مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی ۲۰ تیر در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب خبر داد و گفت: این مسابقات توسط فدراسیون دوومیدانی برگزار می‌شود که قرار است ۱۲ دوومیدانی کار ناشنوا (۱۰ مرد و ۲ زن) در این مسابقات شرکت کنند تا دوومیدانی کاران اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان لهستان شناسایی شوند.

سرپرست دبیری فدراسیون ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از ورزشکاران دوومیدانی عازم لهستان خواهند شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی تنها کسانی به این تورنمنت اعزام می‌شوند که شانس کسب مدال دارند، بنابراین نتایج دوومیدانی کاران تا آبان ماه طی چند مرحله اردوی آمادگی از نظر رکوردی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و کسانی که بتوانند رکورد اول تا سوم جهان را ثبت کنند به لهستان اعزام خواهند شد.

وی در پایان پیرامون این پرسش که قانون یکسان سازی پاداش مدال آوران ناشنوا در چه مرحله‌ای قرار دارد، افزود: اجرای این قانون زمان‌بر است و نیاز به آن دارد تا ارتباط خوبی بین فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صورت بگیرد تا در آینده با اجرای این قانون، مدال ورزشکاران ناشنوا نیز پررنگ دیده شود.

 

منبع: ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است