بیش از ۲۱ هزار پرونده تحت حمایت بهزیستی وجود دارد

بیش از ۲۱ هزار پرونده تحت حمایت بهزیستی وجود دارد

16 تیر 1399

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ضایعات نخاعی یکی از پیچیده‌ترین انواع معلولیت است.

محمد محمدی‌قیداری در رابطه با فعالیت مراکز توانبخشی در استان، اظهار کرد: تعداد ۶۳ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولان و توانبخشی فعالیت دارد.

وی افزود: نزدیک به ۸ هزار معلول از خدمات این مراکز استفاده کرده و ۱۷۴ نفر نیز خدمات مراقبت در منزل دریافت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به توانبخشی مبتنی بر جامعه (cbr)، تصریح کرد: تسهیل‌گران در این برنامه با شناسایی، ارجاع به کمیسیون و تشکیل پرونده به افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی استان، خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حوزه توانبخشی در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار پرونده تحت حمایت بهزیستی وجود دارد که ۱۴ هزار و ۴۱۱ خانوار اعم از افراد دارای معلولیت و بیماران اعصاب و روان مستمری‌بگیر سازمان هستند.

محمدی با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به افراد دارای معلولیت، افزود: در سه ماهه اول سال‌جاری هزار و ۸۰۰ نفر از این افراد از وسایل کمک توانبخشی بهره‌مند شدند.

این مسئول تصریح کرد: ضایعات نخاعی یکی از پیچیده‌ترین انواع معلولیت است که ۳۲۳ معلول ضایعه تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که براساس شدت و درجه معلولیت، علاوه بر سایر خدمات مددکاری، ماهیانه مبلغ ۵۵۴ هزار تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است