138 مددجوی بهزیستی در زنجان صاحب شغل شدند

138 مددجوی بهزیستی در زنجان صاحب شغل شدند

25 تیر 1399 مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست امسال برای 138 مددجوی بهزیستی زنجان شغل ایجاد شده است.

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال برای 138 نفر ایجاد  اشتغال شده است.

مدیرکل بهزیستی زنجان افزود: 13 طرح اشتغالزایی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و سلطانیه با اعتباری بالغ بر 676 میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای 21 نفر به صورت خود اشتغالی  ایجاد شده است.

وی افزود: در سال گذشته به بیش از 440 نفر تسهیلات بانکی به مبلغ 8 میلیارد و 833 میلیون تومان برای اشتغالزایی پرداخت شده است و برای 758 نفر، یک میلیارد و 709  میلیون تومان حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت شده است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر 22 هزار و 190  پرونده افراد دارای معلولیت ثبت شده، با 21 هزار و 621 پرونده تحت حمایت سازمان وجود دارد و  این تعداد ۱.۷ درصد از جمعیت کل استان را شامل می‌شود.

وی افزود: هم اکنون  57 مرکز در بخش معلولان فعال هستند که شامل مراکز روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل و مراقبت در منزل و کلینیک توانبخشی فعالیت می‌کنند که در مجموع 7 هزار و 980 نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند و همچنین 320 فرد ضایعه نخاعی حق پرستاری دریافت می‌کنند.

محمدی قیداری با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی معابر و مبلمان شهری در حوزه توانبخشی معلولان گفت: مناسب‌سازی در دو بخش فرهنگی و فیزیکی پیگیری می‌شود و در بخش فرهنگی که وظیفه رسانه‌ها است و بخش فیزیکی که باید برای حضور معلولین در جامعه مهیا باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در پروژه‌های جدید باید موضوع توجه به نیازمندی‌های معلولان به طور جدی رعایت شود و در بقیه اماکن شهر هم با برنامه‌ریزی به مناسب‌سازی پرداخته شود.

 

منبع:  فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است