اهدا یک دستگاه پاراسایکلینگ

اهدا یک دستگاه پاراسایکلینگ

22 مرداد 1399

با حضور دکتر عباس عرفانیان امیدوار از مدرسان و پژوهشگران مرکز فناوری سامانه های الکترونیک عصبی مستقر در دانشگاه علم و صنعت یک دستگاه سیستم عصبی رکاب زنی به خیریه رعد اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ در ادامه  همکاری های دو جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجتمع رعد، پروتز عصبی حرکتی رکاب زنی برای استفاده کارآموزان و توان یابان رعد به توانبخشی این مؤسسه اهدا شد.

براساس این گزارش در مراسم مذکور که چند نفر از کارشناسان مرکز الکترونیک عصبی دکتر عرفانیان را همراهی می کردند، دستگاه پاراسایکلینگ در حضور کتایون حقیقی مسؤول فنی و فرگل محمدی و مریم یعقوبی کارشناسان توانبخشی مجتمع رعد  راه اندازی و توسط 2 نفر از کارآموزان دختر و پسر مجتمع رعد تست شد.

به گفته دکتر عرفانیان این دستگاه که مشابه خارجی آن حدود 25 هزار دلار به فروش می رسد، توسط نیروهای متخصص ایرانی با روش مهندسی معکوس، بومی سازی شده و مراحل آزمایشات فنی آن در مرکز سامانه های الکترونیک عصبی با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.

شایان ذکر است، افرادی که دچار ضایعه نخاعی می­شوند به علت فقر حرکتی با مشکلاتی از قبیل: گرفتگی و آتروفی عضلانی، درد و زخم بستر، نارسایی های قلبی، کلیوی و عروقی می شوند که این دستگاه سیستم دستورات قشر حرکتی مغز انسان را شبیه سازی می کند و با تحرک عضلات درگیر حرکت رکاب زدن، عضو فلج را به حرکت  وا می دارد. ضمن آنکه حرکت رکاب زنی روند پوکی استخوان ها را کاهش و تراکم استخوان ها را افزایش می دهد. همچنین عملکرد مصرف اکسیژن و کارکرد قلبی-ریوی را بهبود می بخشد

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است