کوهنوردی ۱۱ساعته معلول ضایعه نخاعی در دماوند

کوهنوردی ۱۱ساعته معلول ضایعه نخاعی در دماوند

25 مرداد 1399

«محمدحسین کیاشمشکی» کوهنورد که با معلول ضایعه نخاعی روبرو است با ۱۱ ساعت کوهپیمایی توانست تا ارتفاع ۴ هزار و ۸۰۰ قله دماوند صعود کند.

«محمدحسین کیاشمشکی» که به خاطر برخورد با مانع کنار پیست اسکی چند سالی است این ورزش را کنار نهاده اکنون به کوهنوردی روی آورده و توانست با ۱۱ ساعت تا ارتفاع ۴۸۰۰ متری دماوند صعود کند.

او پیش از این قله‌های سبلان، سرکچال، کلون بستک، سیچال اورجین، اسپیدچال و توچال آبک را فتح کرده بود.

کیاشمشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این اتفاق اظهار داشت: آخر هفته گذشته توانستم تا بالاتر از بارگاه سوم و زیر آبشار یخی صعود کنم و به خاطر برخی از شرایط نتوانستم ادامه دهم این کار برایم خیلی ارزش داشت و ۱۱ ساعت کوهنوردی انجام دادم. اگر عضلاتم اجازه می‌داد و فشار هوا کمک می‌کرد بدون شک به راس قله می‌رسیدم.

وی با بیان اینکه برای یک ضایعه نخاعی چنین کاری یک شاهکار محسوب می‌شود افزود: پس از انتشار عکس‌هایم در فضای مجازی استقبال زیادی از این حرکت شد و بازخورد مثبتی داشت و من نیز خوشحالم که به آرزویم رسیدم. دماوند اولین قله‌ای نیست که صعود کردم بلکه تا الان نزدیک به ۱۰ قله سخت را فتح کرده‌ام.

شمشکی با بیان اینکه معلولیت متفاوت از ضایعه نخاعی است و این آسیب قابل درست شدن نیست. اگر صعود من بازتاب خوبی در رسانه داشته باشد بیش از ۶۰ هزار فرد درگیر این مشکل، روحیه مضاعفی خواهند گرفت. البته ارگان‌های مربوطه از حرکت من حمایت آنچنانی ندارند.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است