برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های تدریس و آموزش عالی

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های تدریس و آموزش عالی

12 شهریور 1399

به میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکارری رعد، کارگاه آموزش مهارت های تدریس در آموزش عالی و آشنایی با نظام علمی کاربردی در سالن همایش رعد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ نشست یک روزه مدیران و مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی با حفظ دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به میزبانی مرکز آموزش جامع علمی کاربردی نیکوکاری رعد برگزار شد و در این همایش علیرضا جمال زاده معاون مطالعات برنامه های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به آشنایی مدرسان با فضا و اتمسفر آموزش های علمی کاربردی به عنوان هدف این نشست افزود: رویکرد آموزش این است که فردی وارد کلاس شود که بتواند به نحو احسن مطالب را انتقال دهد و در فضای آموزشی بهترین کیفیت را ارایه دهد، زیرا ساختار اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها متفاوت است و بسته به مختصات و شرایط آموزشی باید مطالب منتقل شود .

 وی در ادامه افزود: هرچقدر آموزش­ها به مشاغل نزدیک تر باشد و فرآیند آموزش برگرفته از شغل و بازار کار باشد، چون مبتنی بر نیازسنجی است موفق تر خواهد بود، در این صورت باید بدانیم چه چیزی آموزش دهیم که برگرفته از شایستگی­ ها و توانمندی های فرد خواهد بود و متخصصین حوزه های شغلی بهترین افراد هستند.

وی در پایان سخنانش گفت: محیط کار که لزوماً فیزیکی نیست و در آنجا نظام صلاحیت حرفه ای داریم و شایستگی از طریق عناصر دانش، مهارت و نگرش منقل می شود که اموزش در میان نقش مهمی برعهده دارد.

در ادامه این همایش حامد باقری فراهانی مدیر کل مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه آموزش مهارتی از بازار کار شروع و به بازار کار ختم می شود، افزود: نقش دانشگاه جامع در کارآفرینی و شغل نسبت به سایر مراکز درخور توجه است و در حوزه های شغلی به دانش، مهارت و نگرش همراه با ارتقاء شغلی توجه می شود.

وی در ادامه افزود: در طبقه­ بندی دانشگاه ها، نسل اول آموزشی مبتنی بر فعالیت های تعلیمی ست، نسل دوم پژوهشی و برپایه فعالیت های تحقیقاتی استوار است، نسل سوم کارآفرینی و مبتنی بر حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نسل چهارم جامعه محور که دانشگاه جامع علمی کاربردی که اولین دانشگاه نسل سوم کارآفرینی در کشور است در نظر دارد به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کند.

باقری با اشاره به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و بسته­سازی حوزه های شغلی، افزود: ستاد مرکزی سیاست آموزشی کلان را برعهده دارد و برنامه ریزی، مجوز برگزاری دوره ها، صدور گواهینامه ها را در کنار نظارت بر عملکرد مراکز آموزشی عمومی و خصوصی دنبال می کند.

در پایان این نشست علی اکبر امیدی رئیس اداره نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی  واحد استان تهران غرب ضمن قدردانی و تشکر از مجتمع رعد و مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد بابت واگذاری سالن همایش و پذیرایی از شرکت کنندگان این نشست آموزشی، در خصوص قراردادهای مدرسین، شرح وظایف مدرسین و ... نکاتی را عنوان و خاطر نشان کردند در صورت بروز هرگونه مشکل و سؤال مدرسین محترم می توانند با واحد نظارت و پشتیبانی تماس تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است