پاراوزنه برداری به دنبال کسب جایگاه قهرمانی در توکیو

پاراوزنه برداری به دنبال کسب جایگاه قهرمانی در توکیو

10 شهریور 1399

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری با اشاره به آمادگی خوب وزنه برداران در شرایط کرونایی گفت: تمام وزنه برداران پارالمپیکی در شرایط آمادگی خوبی به سر می برند و هدفگذاری ما قهرمانی در پارالمپیک توکیو است.

علی اصغر رواسی، درباره زمان شروع اردوهای تیم ملی وزنه برداری معلولان اظهار کرد: هنوز زمان برگزاری اردوها مشخص نیست و ما منتظر هستیم تا ستاد ملی کرونا وزارت ورزش مجوز برگزاری اردوها را صادر کند. البته وزنه برداران در طی این مدت برنامه های تمرینی خود را چه از نظر بدنسازی و چه از لحاظ کار با وزنه به طور مرتب انجام داده اند و از برنامه تمرینی عقب نیستند. ما نیز از طریق فضای مجازی در جریان تمرینات آنها هستیم.

وی با اشاره به آمادگی خوب وزنه برداران گفت: با توجه به اینکه بازی های پارالمپیک توکیو یکسال به تعویق افتاده است ما زمان کافی برای آماده سازی تیم داریم و در حال حاضر وزنه برداران از نظر آمادگی بدنی در شرایط مطلوبی قرار دارند و کمتر با افت رکورد مواجه شده اند.

رواسی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر در چه وزنی وزنه برداران دچار ضعف هستند،  خاطرنشان کرد: چون هنوز اردویی برگزار نشده ما نمی توانیم بگوییم در چه وزنی برای شرکت در بازی های پارالمپیک توکیو دچار ضعف هستیم. البته چون اکثر وزنه برداران ما دارای تجربه حضور در چند بازی پارالمپیک توکیو را دارند، از شرایط خوبی برخوردارند و تصور نمی کنم برای آماده سازی آنها مشکل خاصی داشته باشیم.

وی افزود: ما ۸ سهمیه کسب کرده ایم و طی بررسی هایی که داشتیم امید به کسب طلا در دسته ۸۰ کیلوگر روح الله رستمی و ۹۷ کیلوگرم حامد صلحی پور را داریم. منصور پورمیرزایی نیز که جایگزین مرحوم سیامند رحمان است شرایط خوبی دارد و من اعتقاد زیادی به کسب طلا توسط او در پارالمپیک توکیو دارم.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری خاطرنشان کرد: هدفگذاری من کسب جایگاه قهرمانی در توکیو است و بطور قطع برای دستیابی به این هدف از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی گفت: ما در پارالمپیک لندن قهرمان شدیم و در ریو متاسفانه چون هدایت تیم را من بر عهده نداشتم پنجم شدیم. در این دوره با شرایط خوبی که تیم دارد امیدوارم دوباره در جایگاه قهرمانی قرار بگیریم.

رواسی در پایان پیرامون این پرسش که آیا احتمال تغییرات در نفرات اعزامی به توکیو وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: کسانی که موفق به کسب سهمیه شده اند در چهار دوره مسابقات کسب سهمیه شرکت و مجوز ورودی را کسب کرده اند. بنابراین امکان هیچ گونه تغییر در نفرات اعزامی به توکیو وجود ندارد. البته اگر کسانی همانند صادق زاده قصد بازگشت به تیم ملی را داشته باشد بعد از پارالمپیک توکیو باید در انتخابی شرکت و رکورد ورودی را برای حضور در تیم ملی کسب کند.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است