جانشین مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد"

جانشین مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد"

انگیزه معلولان برای موفقیت بیش از سایر افراد جامعه است

7 آبان 1399

جانشین مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد گفت: اگر افراد معلول از سوی جامعه حمایت شوند، می‌توانند افتخارآفرینی‌های چشمگیری را برای کشور به ارمغان بیاورند زیرا انگیزه آنان برای دیده شدن و کسب افتخار و موفقیت بیش از افراد دیگر جامعه است.

رضا سخن‌سنج روز چهارشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: افراد معلول شاید در ظاهر دارای نقص عضو باشند اما اگر مثل افراد عادی به آنها بها داده شود و جامعه آنها را بپذیرد و مناسب‌سازی‌های شهری به‌ درستی و با توجه به نیاز این افراد انجام شود، آن وقت شاهد بروز توانایی‌ها و استعدادهای آنها خواهیم بود. 

وی با اشاره به فراخوان ثبت‌نام مسابقات بین‌المللی فنی و حرفه ای افراد دارای معلولیت که به «مسابقات ملی مهارت» معروف است، ادامه داد: در همین راستا و برای شکوفایی استعداد افراد دارای معلولیت مسابقات ملی مهارت برگزار می شود. این درحالیست که در تلاش برای انتخاب اعضای تیم ملی ابیلیمیپک ایران و حضور در رقابت‌های ۲۰۲۱ روسیه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور  هستیم.

سخن سنج با بیان اینکه تاکنون مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در سه دوره متوالی در کشورهای هند(۱۳۸۲)، کره جنوبی(۱۳۹۰) و فرانسه (۲۰۱۶) با برگزاری آزمون‌های انتخابی و تأمین هزینه‌های تیم‌های اعزامی، امکان حضور توان یابان ایرانی در این رقابت‌ها را فراهم کرده است، تصریح کرد: تیم ملی مهارت افراد دارای معلولیت برای چهارمین دوره این مسابقات در رشته‌های برنامه‌نویسی کامپیوتر، طراحی صفحات وب، عکاسی در محیط، نقاشی، طراحی پوستر، کنده‌کاری روی چوب، طراحی صنعتی (اتوکد) و سفالگری پس از شرکت در آزمون و بر اساس نتایج مصاحبه انتخاب خواهند شد.
جانشین مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد گفت: ره‌آورد تیم اعزامی ایران به مسابقات دهلی‌نو کسب مقام سوم، کره جنوبی کسب مقام نهم تیمی مسابقات با دو نشان برنز، یک مقام چهارمی و یک مقامی پنجمی است و در رقابت‌های فرانسه نیز، بالاترین امتیاز تیمی را در رشته عکاسی در فضای باز را از آن خود کردیم.
سخن‌سنج در خصوص مسابقات بین‌المللی مهارت ابیلیمپیک ۲۰۱۶ فرانسه نیز خاطرنشان کرد: در این مسابقات، تیم ملی مهارت افراد دارای معلولیت که با ۱۵ سابقه‌دهنده اعزام شد، از شهرهای اراک، تهران، کرج، یزد، لارستان، نی‌ریز، شهریار، همدان بودند. 
وی تأکید کرد: تیم ملی افراد دارای معلولیت کشور به مدت چهار روز در شهر بوردو فرانسه رقابت‌های جهانی ابیلیمپیک را دنبال کردند.
سخن‌سنج با بیان اینکه در دوره قبلی از مسابقات ۶۵۰ نفر مسابقه‌دهنده از ۳۵ کشور جهان رقابت کردند، خاطرنشان کرد: از ایران حامد راستی شرکت‌کننده رشته عکاسی در فضای باز حائز بالاترین امتیاز تیمی شد و مدال بالاترین امتیازآور تیمی را از آن خود کرد که باعث افتخار کشور شد. 
جانشین مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌ها اما، مسابقه‌دهندگان ایرانی در هشت رشته مهارتی شرکت خواهند کرد و تیمی متشکل از هشت نفر به این مسابقات اعزام می‌شود تا چهارمین تجربه رقابت در عرصه بین‌المللی را پشت سر بگذارند. 
وی خاطرنشان کرد: حمایت از افراد دارای معلولیت با اتفاقات خوبی همراه است. معلولان انگیزه بیشتری نسبت به افراد دیگر جامعه برای رشد و پیشرفت و کسب موفقیت دارند و اعتماد و حمایت از آنها با بازخوردهای خوبی در جامعه همراه خواهد بود.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است