مراکز توانبخشی مازندران ۱۰ میلیارد ریال کمک ضدکرونایی دریافت کردند

مراکز توانبخشی مازندران ۱۰ میلیارد ریال کمک ضدکرونایی دریافت کردند

11 آبان 1399

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با کرونا در ۲۶ مرکز توانبخشی شبانه روزی معلولین و سالمندان استان توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مازندران ، فرزاد گوهردهی افزود : از زمان همه گیری ویروس کرونا در مازندران تاکنون ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به خرید وسایل بهداشتی هم برای افراد مجهول الهویه و پنج میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برای به تمامی پرسنل مراکز توانبخش و خانه های کودکان و نوجوانان شبانه روزی غیردولتی از محل منابع دولتی هزینه شده است. 

وی ادامه داد : در این مدت ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال بسته های بهداشتی ، مواد شوینده و ضدعفونی کننده نیز میان ۱۱ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی شامل افراد بی خانمان ، ساکنین مناطق حاشیه و آسیب دیده و کودکان کار و خیابانی توزیع شده است . 

مدیرکل بهزیستی از تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک ،دستکش و مواد ضدعفونی کننده و سبد غذایی و کمک نقدی به ارزش بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال میان هشت هزار نفر از مقیمان مراکز، اهالی مناطق حاشیه و مدجویان و معلولین خبر داد و گفت: همچنین کمک موردی تا سقف ۵۰۰ هزار تومان به مددجویان با مشکلات ناشی از کرونا جمعا به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

گوهردهی همچنین به واکسیناسیون آنفلوانزای مددجویان نیازمند بهزیستی اشاره کرد و افزود : چهار هزار دوز واکسن آنفلونزا به پرسنل و جامعه هدف بهزیستی در مراکز شبانه روزی استان با اولویت سالمندان ، معلولین ذهنی و جسمی و بیماران روانی مزمن و مبتلایان به ایدز توزیع و تزریق شد.

بهزیستی مازندران ۶۶۴ هزار مددجو را در قالب ۱۷۶ هزار خانوار تحت پوشش دارد که از این تعداد ۵۹ هزار و ۴۲۳ خانواده مستمری بگیر هستند.

علاوه بر این حدود ۶۰ هزار معلول جسمی و حرکتی توسط بهزیستی مازندران حمایت می شوند.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است