تازه‌ترین برنامه تلویزیونی «ما ایرانی‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم اورنگی به روایت تلاش‌ها و فعالیت‌های خداپسندانه سما موسوی بانوی خیّر دهه هفتادی می‌پردازد.

تازه‌ترین برنامه تلویزیونی «ما ایرانی‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم اورنگی به روایت تلاش‌ها و فعالیت‌های خداپسندانه سما موسوی بانوی خیّر دهه هفتادی می‌پردازد.

13 آبان 1399

بوشهر - فرماندار شهرستان بوشهر گفت: داروخانه‌های بوشهر برای تردد معلولان مناسب‌سازی شوند.

عباس جمشیدی ظهر سه‌شنبه در نشست کمیته مناسب سازی شهری اظهار داشت: مناسب‌سازی در ادارات و اماکن عمومی و به خصوص داروخانه‌های سطح شهرستان به عنوان یک وظیفه مهم قانونی در قبال معلولین، جانبازان و سالمندان باید دنبال شود.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در زمینه مناسب سازی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند و اگر مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد با مدیریت و گفتگو آن را آسان کرد زیرا طبق قانون جامع معلولین سالانه باید سی درصد در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان بوشهر از مسئولین داروخانه‌ها خواست در راستای ایجاد عبور و مرور معلولان برای استفاده از امکانات نسبت به ایجاد رمپ‌های مخصوص جامعه هدف تلاش کنند که اگر در این زمینه همکاری صورت گرفت از آنان به صورت ویژه تقدیر شود.

جمشیدی همچنین از مناسب سازی به عنوان گامی مهم در راستای رعایت حقوق اجتماعی معلولین یاد کرد و افزود: در مناسب سازی اماکن می‌بایست از الگوهای موفق و استاندارد استفاده شود.

وی از شهرداران خواست در زمان دادن پروانه و پایان کار دقت لازم در خصوص رعایت مناسب سازی از سوی سازندگان ساختمان‌های اداری را داشته باشد.

سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر نیز در این نشست خواستار رفع مشکلات مناسب سازی و رفع موانع برای عبور توان‌یابان و سالمندان برای استفاده سهل از داروخانه‌ها و همچنین ایجاد بستر مناسب برای آنها شد.

آرزو منوچهری در ادامه گزارشی از عملکرد مصوبات جلسه قبل در خصوص مناسب سازی و اماکن ورزشی و اقدامات انجام شده در این خصوص را ارائه داد.

در این جلسه در خصوص راهکارها و برنامه‌های مناسب سازی داروخانه‌های دولتی و خصوصی، محیط شهری و اماکن عمومی و اداری در جهت تسهیل در دسترسی معلولین به این اماکن بحث و تبادل نظر شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است