راه های پیشگیری از آنفلوآنزا همان رعایت الزامات پیشگیری از کرونا است

راه های پیشگیری از آنفلوآنزا همان رعایت الزامات پیشگیری از کرونا است

14 آبان 1399

گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: توصیه‌های بهداشت در جهت پیشگیری از آنفلوآنزا همان رعایت الزامات به جهت پیشگیری از کرونا ویروس جدید است.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به شباهت آنفلوانزا با کرونا، گفت: توصیه‌های بهداشت در جهت پیشگیری از آنفلوآنزا همان رعایت الزامات به جهت پیشگیری از کرونا ویروس جدید است و این را می‌طلبد تا مردم بیش ‌از پیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقب باشند.

وی با بیان اینکه علیرغم توزیع و تزریق دو مرحله از واکسن آنفلوانزا در سطح استان، مرحله سوم این واکسن نیز وارد گیلان شده است، افزود: ۴۵۰۰ دوز واکسن در مرحله سوم وارد گیلان شده و به‌زودی بین گروه‌های پرخطر توزیع و تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: براساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد واکسن ارسالی امسال از سال‌های قبل بیشتر است و گروه‌های هدف اعلام شده مشمول واکسیناسیون آنفلوانزا می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

حیدرزاده تصریح کرد: پاییز امسال تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا با توجه به خطر تداخل و همزمانی این بیماری با همه‌گیری ویروس کرونا، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۶۰۰۰ دوز واکسن آنفلوانزا در سطح استان گیلان توزیع شده است، گفت: زنان باردار پرخطر، بیماران دچار ضعف دستگاه ایمنی بدن، بیماران دیالیزی، گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به بدخیمی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، سالمندان و معلولین مستقر در آسایشگاه بهزیستی، کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان های دولتی و خصوصی که در خطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی هستند از گروه‌های هدف دریافت رایگان واکسن آنفلوانزا می باشند.

حیدرزاده در پایان افزود: توزیع واکسن برای بیماران خاص در گیلان با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب در سطح استان صورت گرفت و همچنان ادامه دارد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است