«معبر»؛ سامانه‌ای برای گزارش موانع در سطح شهر

«معبر»؛ سامانه‌ای برای گزارش موانع در سطح شهر

19 آبان 1399

زنجان- معاون امور اداره‌کل توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: امور توانبخشی معلولان با مناسب‌سازی درست بهتر نتیجه می‌دهد.

فرهاد میرزایی، در رابطه با مناسب‌سازی جامعه، اظهار کرد: مناسب‌سازی یکی از موضوعاتی است که در قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان نیز به آن پرداخته شده‌ است؛ به این صورت که علاوه بر مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها، سازمان‌ها موظف هستند اماکن عمومی خود را برای حضور معلولان مناسب‌سازی کنند.

وی افزود: سازمان بهزیستی در رابطه با توانبخشی آموزشی، درمانی و غیره معلولان اقدامات زیادی انجام‌ می‌دهد ولی همه این اقدامات زمانی حاصل می‌شود که مناسب‌سازی به درستی انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه مناسب‌سازی در جامعه به دو صورت انجام ‌می‌شود، تصریح کرد: مناسب‌سازی دو بخش بسترسازی فرهنگی و عملیاتی را شامل می‌شود و با توجه به اینکه بخشی از جمعیت استان را نیز افراد کم‌توان مانند سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی، افراد نابینا و کم‌بینا و ناشنوایان تشکیل می‌دهند، علاوه بر اینکه رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز زنجان در بسترسازی فرهنگی و نشان دادن اهمیت مناسب‌سازی برای آحاد جامعه نقش دارند، در استان نیز جلساتی به صورت مداوم در راستای برنامه‌ریزی برای این امر تشکیل می‌شود.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه هنوز با ایده‌آل‌های خود فاصله داریم تا همه افرادی که از کم‌توانی رنج می‌برند فرصت برابر استفاده از امکانات جامعه را داشته ‌باشند، بیان کرد: در رابطه با حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری معلولان در استان مشکلاتی وجود دارد که باید با دقت و سرعت بر این موضوع پرداخته شود. همچنین با توجه به پیشرفت‌های علم و تکنولوژی و مجازی شدن فعالیت‌ها و نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، بانک‌ها و مراکز آموزشی نیز با مناسب‌سازی در سامانه‌های خود می‌توانند دسترسی افراد نابینا و ناشنوا بر این امکانات را آسان‌تر کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه شهروندان نیز در صورت برخورد با موانع می‌توانند از طریق شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ سامانه «معبر» آن را گزارش داده تا پی‌گیری‌های لازم انجام شود.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است