چشم‌انداز ورزشی گیلان باید المپیک باشد

چشم‌انداز ورزشی گیلان باید المپیک باشد

برجستگی انزلی در رشته شنا

17 آبان 1399

گیلان- رئیس مجمع نمایدگان گیلان، با بیان اینکه اگر مسئولیتی در حوزه ورزش گیلان قبول می‌کنیم باید تصویرسازی حضور ورزشکار خود در المپیک و مراتب بالا را داشته باشیم، افزود: باید چشم‌انداز ما موضوع المپیک باشد و اگر در سطوح پایین و استانی فکر کنیم درجا خواهیم زد.

احمد دنیامالی در جلسه هم اندیشی با روسای هیئت های ورزشی که در سالن اجتماعات شهید سایه بان بندرانزلی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان ورزش این شهرستان از جمله مرحوم محمود نامجو و سیروس قایقران، اظهار کرد: اگر شیوه رفتاری ما همانند پیشکسوتان ورزشی که سال های قبل در انزلی شاهد فعالیت آنها بودیم باشد، مطمئنا جایگاه ورزش انزلی از چیزی که امروز شاهد آن هستیم می تواند فراتر برود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره اسد شیرازی، یکی دیگر از پیشکسوتان ورزش انزلی، گفت: اسد شیرازی علاوه بر اینکه معلم بود، در فوتبال داوری می کرد و پیگیری ورزش آموزشگاه های شهرستان و نجات غریق بود که در چهار دهه قبل توانسته بود با همت خود بهترین امکانات ورزشی را به انزلی بیاورد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: این ورزشکار چند ویژگی داشت که نخستین ویژگی جدیت او بود، همچنین استمرار در کار داشت و با عشق و علاقه مسائل کاری را پیگیری می کرد و در عین بی ادعا بودن، حضورش در فعالیت ها کیفی بود.

دنیامالی، با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم با جدیت و همت بیشتر در حوزه ورزش کار کنیم، گفت: از کمبود امکانات گله داریم ولی قبل از اینکه دنبال امکانات باشیم باید همت، جدیت و برنامه‌ریزی را مد نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر مسئولیتی در حوزه ورزش گیلان قبول می‌کنیم باید تصویرسازی حضور ورزشکار خود در المپیک و مراتب بالا را داشته باشیم، افزود: باید چشم‌انداز ما موضوع المپیک باشد و اگر در سطوح پایین و استانی فکر کنیم درجا خواهیم زد.

نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورزش گیلان مرحوم نامجو را به عنوان تنها چهره المپیکی خود داشته است، تصریح کرد: کسی که مدیر و مسئول در ورزش است نباید منتظر تقدیر باشد، بلکه آن چیزی که اهمیت دارد عشق به فعالیت ورزشی است و اگر انسان عاشق باشد و با علاقه وجودش را به آن کار بگذارد مطمئن باشد خداوند نیز کمک می‌کند.

وی در ادامه بر اهمیت برنامه ریزی در پیشبرد اهداف ورزشی اشاره کرد و متذکر شد: وقتی برنامه باشد امکانات و استمرار همراه آن می‌آید و استمرار، مسئله ای است که ورزش را از سایر امور متفاوت می کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تاکید کرد: علیرغم همه محدودیت‌هایی که داریم، انتظار می رود ورزش آموزشگاه‌ها به صورت جدی تر دنبال شود؛ همچنین از هیئت ها مخصوصا هیئت های ورزش همگانی، معلولین و روستایی که موضوعات فراگیر دارند، انتظار بیشتری داریم.

دنیامالی، به تشکیل کارگروه‌های مختلف مردمی از جمله کارگروه ورزشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از همه فعالان این حوزه انتظار داریم پای کار بیایند و برای توسعه ورزش شهرستان همفکری و هم افزایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید دست به دست هم دهیم و فارغ از هر اختلاف، به فکر پیشرفت ورزش باشیم، خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش اختلاف و مبارزه بدون فلسفه، موجب کینه و عداوت و جدایی می‌شود و جدایی منشا کاستی‌هاست.

نماینده بندرانزلی در مجلس اضافه کرد: با تمام وجود تراوشات فکری خود را پای کار بیاوریم که قطعا اثرات مثبت آن برای امروز و نسل های آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتظار دارم انزلی در رشته شنا برجستگی خاصی داشته باشد، عنوان کرد: رشته‌های ورزشی را استعدادیابی کنیم و آن را پرورش دهیم و کار براساس برنامه ریزی باشد و اعتقاد دارم بندرانزلی این پتانسیل را در بیشتر رشته‌های ورزشی دارد.

9 درصد جمعیت بندرانزلی ورزشکار هستند

حمیدرضا قهرمانی، رئیس اداره ورزش و جوانان بندرانزلی نیز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰۰ ورزشکار سازمان یافته در بندرانزلی فعالیت دارند که با توجه به جمعیت ۱۳۰ هزار نفری این شهرستان می توان گفت در حدود ۹ درصد از جمعیت کل بندرانزلی ورزشکار هستند.

وی سرانه فضای ورزشی در بندرانزلی را ۱.۲ مترمربع دانست و گفت: کسب مدال های کشوری توسط ورزشکاران شهرستان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۲.۷ درصدی داشته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بندرانزلی با تاکید بر اینکه به دست آوردن جایگاه قهرمانی در ورزش سخت است و سخت تر از آن، قرار گرفتن در این مسیر و حفظ قهرمانان است، به برخی از نیازمندی های حوزه ورزش شهرستان بندرانزلی اشاره کرد و افزود: احداث سالن ورزشی استاندارد، احداث پیست بین المللی قایقرانی، زمین ورزشی چراغ پشتان، سایت ساحلی، تکمیل پروژه خوابگاه، احداث مرکز سنجش ورزشکاران، همچنین کلینیک پزشکی ورزشی از جمله این موارد است.

دسترسی به امکانات مناسب ورزشی برای هر رشته، سالن و فضای مناسب، بیمه ورزشی، مسیر مناسب دوچرخه سواری، اعتبارات مناسب و کافی برای ورزش بندرانزلی، ماندگاری و نگهداری قهرمانان در رشته های مختلف و... از جمله دغدغه هایی بود که توسط روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان بندرانزلی مطرح شد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است