فدراسیون جانبازان از وسایل ورزشی تولید داخل بهره می‌برد

فدراسیون جانبازان از وسایل ورزشی تولید داخل بهره می‌برد

27 آبان 1399

دبیر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، گفت: سختی تامین هزینه وسایل ورزشی وارداتی برای ورزشکاران جانباز و معلول موجب شد تا فدراسیون به دنبال تولید و خودکفایی وسایل ورزشی باشد.

«مسعود حمیدی»  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید تعویق تمام رویدادهای ورزش فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین اظهار داشت: روز گذشته و پیرو محدودیت‌های جدید کرونایی مسوولان فدراسیون تصمیم گرفتند تا تمام رویدادهای تحت نظر این نهاد ورزشی را لغو کنند زیرا در هر شرایطی ما تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش هستیم. از یک ماه گذشته تدابیری برای برگزاری اردو چند رشته ورزشی مانند والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و پاراوزنه‌برداری در نظر گرفته شده بود اما این اردوها تا اطلاع ثانویه لغو شد.

حمیدی با اشاره به نامه این فدراسیون به فدراسیون پزشکی ورزشی برای برگزاری اردو و مسابقات ادامه داد: نامه‌هایی برای کسب مجوز به فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال شد اما پیش از آنکه پاسخ این نامه‌ها به دست فدراسیون ورزش جانبازان برسد، ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های جدید اعلام شد و ما نیز تابع این محدودیت‌ها هستیم. البته شرایط ورزشکاران جانباز و معلول به گونه‌ای است که بیش از ورزشکاران المپیکی نیاز به مراقبت دارند و برخی از رشته‌ها مانند والیبال نشسته بیش از رشته‌های دیگر نیاز به رعایت دستورالعمل بهداشتی دارد چون هم با سطح در ارتباط و هم ایجاد رعایت فاصله اجتماعی در آن سخت است. لیگ والیبال نشسته و بسکتبال با نیز قرعه کشی شده اما مسابقات آن نیمه دوم آذرماه برگزار می‌شود. 

دبیر فدراسیون با اشاره به تولید برخی از تجهیزات داخلی نیز گفت: به دنبال آن هستیم که یک خودکفایی در زمنینه تولید محصولات داخلی داشته باشیم و برای این مهم با بخش‌های مختلف در ارتباط هستیم. در رشته بوچیا وسایل استاندارد را تولید کردیم که قیمت آنان برای ورزشکاران معلول خیلی مناسب است زیرا وسایل وارداتی قیمتی در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دارد و تهیه آن سخت است. در ورزنه‌برداری نیز به دنبال تولید لوازم داخلی هستیم و وزارت دفاع نیز در این زمینه با ما همکاری دارد.

وی با اشاره به سند تفاهم فدراسیون با سازمان بهزیستی نیز تصریح کرد: یک سری دستورالعمل‌های برای همکاری در این تفاهمنامه قید شده که به بحث استعدادیابی و شناسایی ورزشکاران مرتبط می‌شود و بخشی از آن نیز به همکاری دوجانبه است که در زمینه‌های مختلف مانند کمک به معلولان و همیاری آنان مربوط خواهد شد.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است