دکتر سیده فاطمه حسینی:

دکتر سیده فاطمه حسینی:

نگاه مصرفی به خلاقیت و نوآوری منتهی نمی­ شود

24 آذر 1399

دکتر سیده فاطمه حسینی مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت­ های مجتمع و مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد از این مؤسسه بازدید و با مسؤولان آن گفت و گو کرد.

به گزارش روابط­ عمومی مجتمع رعد دکتر فاطمه حسینی در ابتدا از مرکز نوآوری تابش رعد و استودیو در حال ساخت تولید محتوای آموزشی بازدید کرد و در ادامه پس از حضور در کلینیک توانبخشی دکتر محمد مولوی با خدماتی که در این بخش به مراجعه­ کنندگان ارایه می­شود، آشنا شد و سپس در بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد گزارشی از نحوه فعالیت، برگزاری دوره و کلاس­های آن مرکز دریافت کرد.

در ادامه نشستی با حضور مسؤولان دانشگاه و مجتمع رعد برگزار شد که خانم دکتر حسینی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در مجتمع رعد، افزود: اینکه رعد در شرایط بیماری کرونا آموزش ­های فراگیر را سرلوحه فعالیت­ هایش قرارداده است، بسیار مهم و امیدوار کننده است.

وی با اشاره به تأسیس مرکز نوآوری رعد، افزود: این قدم بلندی است که مرکز نوآوری در حال فعالیت است اما باید راه­کارهایی در نظر گرفت که فعالیت روی پلتفرم مجازی اجرا شود و با توسعه اکوسیستم توانبخشی می­توانید ایده ­های اساتید را با پیش­ بینی زیرساخت­ های مورد نیاز مرکز نوآوری به نتایج مورد انتظار جامعه هدف (افراد دارای معلولیت) هدایت کنید.

مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یادآوری این نکته که مرکز نوآوری رعد بایستی بدون دیوار پذیرای ایده­ های بکر و جدید باشد، افزود: نگاه مصرفی صرف هرگز به نوآوری خلاقیت نخواهد رسید و رعد می ­تواند با حمایت از ابزارهای توانبخشی دانش­ بنیان و پایان­ نامه حوزه توانبخشی که قابلیت تجاری ­سازی دارند، پاسخگو نیاز مخاطبان باشد.

در این نشست دکتر اعظم بیات رئیس مرکز علمی کاربردی نیکوکاری رعد با اشاره به فعالیت های مرکز، افزود: با هدف توسعه فعالیت مرکز نوآوری رعد به زودی پیشنهاد پژوهشی جامع­ای به معاونت علمی و فناوری ارسال خواهد کرد تا از حمایت­ های معاونت در این زمینه بهره­ برداری شود.

در ادامه سیدمهدی میرهادی معاون آموزش مجتمع رعد با اشاره به جامعه 10 درصدی افراد دارای معلولیت که 8.000.000 نفر را در برمی ­گیرد، افزود: علت اینکه این افراد در جامعه، محیط کار، آموزشگاه و ورزشگاه دیده نمی ­شوند یا اینکه در فرم­ های استخدامی سلامت کامل مورد تاکید است، بی­ توجهی به ظرفیت افراد دارای معلولیت است و این مشکل باید از طریق حمایت ایده ­هایی که توسط افراد دارای معلولیت ارایه می ­شود و برای افراد دارای معلولیت اجرا می­شود در مراکز نوآوری برطرف شود.

در پایان این نشست مقرر شد، اقدام لازم برای تأسیس شتاب دهنده رعد از طریق مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری دنبال شود.   

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است