«هفت خوان» طرحی متعلق به همه جامعه است نه فقط معلولان

«هفت خوان» طرحی متعلق به همه جامعه است نه فقط معلولان

8 دی 1399

یزد- نماینده شورای اشلامی شهر یزد، «هفت خوان» را طرحی مناسب برای همه اقشار جامعه و نه فقط افراد کم توان و معلول دانست و گفت: این طرح گام موثر و بلندی در جهت مناسب‌سازی شهر یزد است.

«الهه جورابی»، طرح «هفت خوان دسترس‌پذیری گردشگری شهر یزد» را گام موثر و بلندی در راستای مناسب‌سازی این شهر جهانی خواند و اظهار کرد: در فاز اول، اقدامات بسیار خوبی از قبیل جانمایی پارک ماشین معلولان، رنگ‌آمیزی جداول و درب‌ها و تابلوها و رفع موانع رمپ‌های ایستگاه‌های اتوبوس و پل‌ها انجام شده است.

وی به قابلیت‌های مطلوب موزاییک‌های برجسته با علامت و راهنمایی برای عبور و هدایت حرکت نابینایان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: هرچند این اقدامات در حال انجام است اما بعضاً شاهد بی‌توجهی‌هایی در این خصوص هستیم که از ان جمله می‌توان به پارک خودرو در محل تردد نابینایان با وجود علامت‌گذاری‌ها، سد کردن این مسیرها با موانع مختلف یا قطع این علامت‌گذاری‌ها در اماکن مختلفی مانند جوی آب، ایستگاه اتوبوس و مبلمان شهری، را می‌توان نام برد.

به گفته این مسئول، تعیین ضوابط و مقررات طراحی و بهسازی و نوسازی مسیرهای حمل‌ و نقل شهری و مناسب سازی پیاده‌روها به ‌منظور ایجاد تسهیلات حمل‌ و نقل و دسترسی به امکانات برای جابه‌جایی افراد ناتوان و معلولان جسمی و حرکتی ضروری است.

جورابی توجه به حقوق معلولان و کم توانان جسمی را ضروری خواند و آن‌ها را گروه بزرگی از اجتماع برشمرد و گفت: امیدوار هستیم که تمام شهرداری‌ها به این نکته ویژه توجه کنند.

نماینده مردم شهر یزد در شورای اسلامی، «هفت‌خوان» را نه تنها متعلق به معلولان دانست بلکه آن را طرحی در راستای تسهیل تردد ویژه همه اقشار و افراد جامعه اعم از زنان باردار و دارای فرزند و سایرین مطرح کرد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است