هیچ معلولی نباید برای هزینه درمان رنج ببرد

هیچ معلولی نباید برای هزینه درمان رنج ببرد

9 دی 1399

اصفهان - فرماندار خمینی‌شهر گفت: حق یک معلول زندگی برابر در جامعه است و باید تمهیداتی اندیشیده شود که هیچ معلولی بابت هزینه‌های درمان رنج نبرد.

علیرضا بصیری، در بازدید از انجمن معلولان شهرستان خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه باید اهتمام بیشتری را برای جامعه معلولان به کار بست، اظهار کرد: معلولان در فرهنگ اسلامی و ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند، زیرا این قشر توانمندی‌های خوبی دارند و علی‌رغم وجود محدودیت‌ جسمی و حرکتی در قله‌های علم و دانش می‌درخشند.

وی افزود: رییس اداره بهزیستی شهرستان نیز باید در حداقل زمان نسبت به احصا مسائل و مشکلات و تنگناهای جامعه معلولان اقدامات لازم را انجام دهد. 

فرماندار خمینی‌شهر با اشاره به اینکه حل برخی از مشکلات جامعه معلولان در سطح ملی انجام می‌شود، تصریح کرد: در انعکاس این موضوعات به رده‌های بالاتر حداکثر تلاش انجام خواهد شد، اما برخی از مشکلات نیز امکان برنامه‌ریزی در سطح شهرستان را دارد که در اسرع وقت لازم است که دستگاه‌های مرتبط نسبت به حل آن‌ها اقدام کنند.

بصیری با بیان اینکه معلولان نباید از بدنه جامعه جدا شوند، اظهار کرد: هیچ‌کدام از مشکلات جامعه معلولان یک شبه به وجود نیامده که یک شبه حل شود،‌ اما باید برای حل مشکلات با برنامه‌ریزی حرکت کرد و همه تلاش دولت نیز در جهت رفع این مسائل است. بسیاری از کارها با برنامه‌ریزی دقیق قابل حل است.

فرماندار خمینی‌شهر به استفاده از ظرفیت خیران در راستای کمک به مسائل جامعه معلولان نیز اشاره کرد و افزود: ‌خیران خمینی‌شهری در کشور زبانزد هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد. در راستای تأمین نیازهای اساسی افراد دارای معلولیت مثل بهداشت، تأمین سلامت اجتماعی، استقلال زندگی در جامعه و... می‌توان با سیاست‌گذاری‌های اصولی از ظرفیت خیران به خوبی استفاده کرد. 

وی افزود: برای تسریع در حل مشکلات یک نفر از جامعه معلولان جهت هماهنگی و پیگیری مسائل و مشکلات باید به عنوان مشاور افتخاری فرماندار در امور معلولان از طرف انجمن معرفی شود.

فرماندار خمینی‌شهر با تأکید بر ضرورت ایجاد زمینه اشتغال معلولان، گفت: توانمندی‌های معلولان بسیار زیاد است و با حداقل حمایت‌ها حتی می‌توانند برای افراد دیگر نیز کارآفرینی کنند. همان‌طور که در شهرستان نمونه‌های موفقی در این زمینه وجود دارد و گسترش مشاغل خانگی نیز در درآمدزایی این قشر جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

بصیری در مورد مشکلات درمان معلولان، اظهار کرد: حق یک معلول زندگی برابر در جامعه است. باید تمهیداتی اندیشیده شود که هیچ معلولی به دلیل هزینه‌های درمان رنج نبرد. 

وی بر ضرورت مناسب‌سازی فضاها و نصب تابلوها و علائم ویژه معلولان در سطح شهر تأکید کرد و افزود: بسیاری از معابر شهری مناسب‌سازی شده و همه ساختمان‌های عمومی جدید که در حال احداث است ملزم به مناسب‌سازی هستند. موفقیت‌های معلولان در عرصه‌های مختلف را دیده‌ایم و مطمئن هستم که با حمایت از این عزیزان موفقیت‌های آن‌ها روزافزون خواهد شد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است