بررسی شنوایی حدود ۱۸ هزار نوزاد البرزی

بررسی شنوایی حدود ۱۸ هزار نوزاد البرزی

13 دی 1399

البرز مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: در سال جاری غربالگری شنوایی توسط ۱۴ پایگاه ( ۹ پایگاه دولتی  و ۵ پایگاه خصوصی) بر روی ۱۷ هزار و ۹۶۷ کودک صورت گرفت.

 اسدالله حیدری با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی در استان اظهار کرد: سال گذشته غربالگری شنوایی نوزادان برای ۳۹ هزار و ۲۲۴ نفر انجام شد و برای افرادی که نیاز به بررسی‌های تخصصی‌تر داشتند و مشکوک به اشکال شنوایی بودند اقدامات درمانی لازم صورت گرفت.

حیدری افزود: سال گذشته  مشکلات شنوایی ۳۹ نوزاد تشخیص داده شد که این نوزادان از خدمات کمک شنیداری بهره مند شد و مداخلات تخصصی لازم برای آنها انجام شد.

وی گفت: در سال جاری غربالگری شنوایی توسط ۱۴ پایگاه ( ۹ پایگاه دولتی  و ۵ پایگاه خصوصی) بر روی ۱۷ هزار و ۹۶۷ کودک صورت گرفت.

این مسئول توضیح داد: در طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) نیز سال گذشته ۱۲۳ هزار و ۹۸۲  کودک ۳ تا ۶ سال برای پیشگیری از معلولیت بینایی مورد بررسی و غربالگری قرار گرفتند که در نتیجه ۵۴۶ کودک دارای تنبلی چشم شناسایی شده و اقدامات درمانی برای آنها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد : طرح پیشگیری از تنبلی چشم امسال نیز از طریق ۳۴ پایگاه بینایی پیگیری شد و ۳۳هزار و ۶۲۴ کودک به لحاظ بینایی غربالگری شدند.

حیدری گفت: در بحث غربالگری ژنتیک هم در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیر دولتی در سطح استان مشاوره ژنتیک صورت می‌پذیرد.

وی افزود: همچنین در طرح شناسایی اقدامات ژنتیکی در خانواده‌های دارای معلولیت که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند تعداد ۵۵ خانواده دارای سه و یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک رایگان استفاده کرده اند.

حیدری گفت: سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ نفر و از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ هزار و ۱۷۵ نفر مشاوره ژنتیک شده اند که از این تعداد ۳۲۰ خانوار از یارانه مشاوره ژنتیک و انجام آزمایشات پر هزینه ژنتیک استفاده کردند.

وی ادامه داد: برای خانواده های دارای ۲ عضو معلول یا بیشتر تا پایان سال ۱۴۰۰ مشاوره ژنتیک و آزمایشات ژنتیک به صورت رایگان است.

 

منبع: ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است