ملی‌پوش گنبدی: برای حضور در پارالمپیک توکیو لحظه‌شماری می‌کنم

ملی‌پوش گنبدی: برای حضور در پارالمپیک توکیو لحظه‌شماری می‌کنم

16 دی 1399

گنبدکاووس - عضو گنبدی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت که برای حضور در پارالمپیک توکیو ، مصاف با رقبای نامدار و افتخارآفرینی ایران در این رویداد بزرگ ورزشی لحظه‌شماری می‌کنم.

عبدالجلیل قرنجیک اظهار داشت: تاکنون در همه اردوهای مقدماتی حضور در پارالمپیک حاضر بودم و تلاش می کنم با حفظ آمادگی بدنی و اجرای خواسته مربیان، در فهرست نهایی حضور در این رویداد بزرگ قرار بگیرم.

وی بیان کرد: با سابقه ۱۷ ساله در بستکبال با ویلچر و حضور در رویدادهای مهم ورزش آسیا و جهان، جای خالی مدال پارالمپیک را در کارنامه ورزشی ام احساس می کنم که برای رسیدن به این هدف تمرینات مستمر و فشرده را در دستور کار دارم.

وی اظهار امیدواری کرد که تیم ملی ایران در توکیو با آمادگی کامل به مصاف رقیبان رفته و بتواند برای اولین بار با کسب مدال این رویداد را ترک کند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران تاکنون در سه دوره پارالمپیک یونان، چین و برزیل شرکت کرد و در نهایت به ترتیب عناوین نهم، هشتم و دهم را به دست آورد.

به گفته قرنجیک ، انگلیس، آمریکا، استرالیا، آلمان و اسپانیا جدی ترین رقبای ایران در پارالمپیک توکیو هستند.

قرنجیک از مسوولان خواست تلاش‌ها و زحمات ورزشکاران معلول که هم‌پای ورزشکاران عادی و با گذر از روزهای سخت تمرینات آماده سازی در مسابقات بین المللی و جهانی افتخارآفرینی می کنند را فراموش نکنند.

مقام چهارمی مسابقات جهانی آلمان، مقام دومی مسابقات پاراآسیایی چین، مقام نخست مسابقات چهار جانبه ژاپن و مقام نخست بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از جمله افتخارات قرنجیک به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران است.

گنبدکاووس ۴۸ ورزشکار معلول و جانباز دارد که بیشتر آنها در رشته‌های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و دو و میدانی فعالیت دارند و تاکنون ۱۰ نفر از آنان موفق به کسب مدال‌های جهانی، پاراآسیایی و پارالمپیکی شدند.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است