آسیب‌های اجتماعی بیشترین دلیل پذیرش فرزند در بهزیستی کرمانشاه است

آسیب‌های اجتماعی بیشترین دلیل پذیرش فرزند در بهزیستی کرمانشاه است

17 دی 1399

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: آسیب های اجتماعی عمده ترین دلیل پذیرش فرزند در مراکز نگه داری بهزیستی کرمانشاه است.

فرحناز محمدی  با اشاره به وجود ۱۲۵ فرزند (یک ماهه تا ۱۸ سال) در مراکز بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: پذیرش این فرزندان در مراکز بهزیستی استان کرمانشاه که شامل شیرخوارگاه و شبه خانواده می‌شود از طریق دستگاه قضائی صورت می‌گیرد و خوشبختانه هیچ فرزندی در نوبت پذیرش قرار ندارد.

وی افزود: عمده‌ترین علت پذیرش فرزندان در مراکز بهزیستی آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، فقر، بیماری و عدم صلاحیت والدین است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت ۷۸ درخواست در مراکز بهزیستی استان برای پذیرش فرزند، گفت: بعضی از این فرزندان بیمار یا معلول هستند و نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایرین دارند اما زوج‌های بدون فرزند، بانوان بالای ۳۵ سال و زوجین دارای فرزند که دارای شرایط باشند می‌توانند برای پذیرش فرزند اقدام کنند.

محمدی با بیان اینکه نظارت‌های لازم بعد از در اختیار گذاشتن فرزندان به خانواده‌ها وجود دارد، بیان کرد: پس از ترخیص فرزندان به مدت پنج سال نظارت و پیگیری‌ها ادامه می‌یابد و در صورت نامناسب بودن شرایط فرزندان باز پس گرفته خواهند شد.

وی تصریح کرد: مواردی وجود داشته که پس از واگذاری فرزند به خانواده و پیگیری‌های سازمان بهزیستی استان کرمانشاه متوجه عدم صلاحیت و شرایط نامناسب فرزند شده‌ایم که با دستور قضائی فرزند به مراکز بهزیستی بازگشت داده شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان ضرورت مراقبت و پرورش کودکان در خانواده خاطر نشان کرد: اقامت بلند مدت کودکان در مراکز بهزیستی به مصلحت نیست و باید فرزندان به خانواده منتقل شوند و سعی و تلاش بهزیستی واگذاری کودکان به خانواده‌های توانمند است.

 

منبع:  مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است