نهایی شدن ترکیب پارالمپیکی تیم ملی دوومیدانی بعد از دو رویداد

نهایی شدن ترکیب پارالمپیکی تیم ملی دوومیدانی بعد از دو رویداد

20 دی 1399

به گفته سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ترکیب نهایی این تیم برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو اسفندماه با لحاظ کردن نتایج دو رویداد داخلی و برون مرزی نهایی می‌شود.

بهمن رضایی فرعی  با یادآوری اینکه پارادوومیدانی کاران ایران سال ۲۰۱۹ میلادی از حضور در مسابقات قهرمانی جهانی (امارات) صاحب ۱۲ سهمیه -شامل ۹ سهمیه جانبازان و معلولان و ۳ سهمیه نابینایان و کم بینایان- برای بازی های توکیو شدند، گفت: البته بعضا این سهمیه ها به نام ورزش ایران بود نه خودِ ورزشکاران ضمن اینکه برخی از ورزشکاران به لحاظ رکوردی شرایط اعزام به توکیو را ندارد. دیگر اینکه یک مرحله رقابت های گزینشی دیگر باقی مانده است. به همین دلیل فعلا ترکیب تیم ملی برای پارالمپیک نهایی نیست.

وی ادامه داد: از مجموع ورزشکارانی که برای پارالمپیک توکیو کسب سهمیه کردند، فعلا حامد امیری، علیرضا مختاری و امان الله پاپی در جزیره کیش پیگیر تمرینات‌شان هستند. هاشمیه متقیان هم در اهواز تمرین کند. این مرحله تمرینی این پارادوومیدانی کاران در واقع مرحله پنجم اردوی آنها به حساب می آید که تا ۲۵ دی ماه ادامه خواهد داشت. اردوی ششم آنها هم از اول تا ۲۵ بهمن ماه برپا خواهد شد.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان با تاکید بر اینکه بعد از نهایی شدن ترکیب اعزامی به توکیو اردوی متمرکز این تیم آغاز می شود، تصریح کرد: برای نهایی کردن ترکیب تیم پارالمپیکی و با توجه به سیاست کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به توکیو - قرار داشتن در گروه های چهارگانه- برگزاری دو مرحله رکوردگیری ازورزشکاران را در نظر گرفتیم.

وی در این زمینه ادامه داد: مرحله اول مهرماه برگزار شد. در این مرحله برخی از ورزشکاران نشان دادند که با وجود سهمیه ای که به نام خود یا پارادوومیدانی ایران و برای توکیو کسب کرده اند، شرایط اعزام را ندارند اما بعضا رکوردهایی قابل قبول داشتند. در هر صورت اینکه مرحله دوم رکوردگیری از ملی پوشان را اسفندماه برگزار می کنیم. قبل از آن هم یک مرحله اعزام خواهیم داشت. بعد از این دو رویداد و بر اساس نتایج آنها در مورد ترکیب نهایی تصمیم گیری می کنیم.

رضایی فرعی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی فزاع در امارات تصریح کرد: ایران با ۹ ورزشکار در بخش معلولان و ۸ ورزشکاران در بخش نابینایان و کم بینایان در این رقابت ها که حکم گزینشی پارالمپیک دارد، شرکت خواهد داشت.

به گفته رضایی فرعی، ۱۶ تا ۱۹ بهمن ماه به کلاس بندی ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات بین المللی فزاع اختصاص دارد، ۱۹ تا ۲۳ بهمن ماه مسابقات برگزار می شود و ۲۴ بهمن ماه هم تیم اعزامی به ایران باز می گردد.

وی افزود: این رقابت ها و نتایج به دست آمده در آن و سهمیه های احتمالی کسب شده برای‌مان مهم است اما مرحله دوم رکوردگیری هم تعیین کننده است. بعد از این مرحله است که با توجه به نتایج رکوردگیری و همچنین نتایج به دست آمده در امارات می توانیم در رابطه با پارادوومیدانی کاران اعزامی به توکیو به جمع بندی برسیم.

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی در مورد زمان دقیق برگزاری مرحله دوم رکوردگیری گفت: زمین آفتاب انقلاب استانداردترین زمین برای برگزاری هر رویدادی در رشته دوومیدانی و پارادوومیدانی است. از فدراسیون دوومیدانی خواسته ایم از تاریخ ۱۵ اسفندماه به بعد یک روز را در اختیارمان قرار دهد تا رکوردگیری را انجام دهیم. منتظر اعلام فدراسیون هستیم.

رضایی فرعی با یادآوری اینکه تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران با بیش از ۲۰ ورزشکار در پارالمپیک ریو شرکت داشت، تاکید کرد که به طور حتم ترکیب تیم اعزامی به توکیو کمتر از ریو خواهد شد. وی در این زمینه گفت: در نهایی کردن ترکیب علاوه بر سهمیه های کسب شده باید رکورد ورزشکاران را هم در نظر داشته باشیم تا بتوانیم سیاست کمیته ملی پارالمپیک را اجرا کنیم. باید نفراتی در ترکیب تیم قرار بگیرند که شانس کسب مدال باشند. بنابراین قطعا ترکیب تیم اعزامی به توکیو نسبت به ادوار گذشته پارالمپیک کاهش خواهد یافت. این ترکیب بعد از مسابقات امارات و مرحله دوم رکوردگیری مشخص می شود.

 

منبع:  مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است