تسهیلات اشتغالزایی معلولان تایباد افزایش یافت

تسهیلات اشتغالزایی معلولان تایباد افزایش یافت

22 دی 1399

مشهد-  رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: میزان تسهیلات اشتغالزایی معلولان تحت پوشش این نهاد حمایتی در این شهرستان مرزی واقع در شرق خراسان رضوی امسال نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

افسانه فدایی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ معلول این شهرستان، ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب ۲۰ طرح اشتغالزایی دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: میزان سهمیه تسهیلات اشتغالزایی معلولان این شهرستان امسال ۲۹ میلیارد ریال پیش بینی شده که تاکنون ۱۷ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده است.

رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: این نهاد حمایتی به بیش از پنج هزار خانوار با بیش از ۱۵ هزار مددجو در این شهرستان خدمات ارایه می کند.

فدایی افزود: بهزیستی تایباد ۶۱۳ زن سرپرست خانوار را زیرپوشش خود دارد که ۲۹۳ نفر از آنها زیرپوشش بیمه شهری هستند و ۱۲۷ نفر نیز از بیمه حوزه زنان روستایی برخوردار بوده و از بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر سرپرستی می کنند.

وی اضافه کرد: این نهاد به سه هزار و ۶۸۳ معلول این شهرستان خدمات ارائه می کند که از این تعداد، هزار و ۶۲۸ نفر ماهیانه مستمری دریافت می کنند و ۵۶۲ پرونده هم برای دریافت خدمات در نوبت هستند.
رییس اداره بهزیستی تایباد به پرداخت ماهیانه مستمری به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: ماهیانه افزون بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی تایباد مستمری پرداخت می شود.

فدایی افزود: این شهرستان ۱۹ خانواده دارای سه عضو معلول و ۱۳۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول دارد و امسال سه واحد مسکونی شهری و روستایی به معلولان این شهرستان واگذار شده است و تا آخر سال هم ۱۰ واحد مسکونی دیگر به این افراد واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۷ مرد سرپرست خانوار و پنج زن سرپرست خانوار دارای معلولیت در این شهرستان فاقد مسکن هستند.

رییس اداره بهزیستی تایباد از راه‌اندازی هفت مجتمع خدماتی با هدف تسهیل در دسترسی جامع به خدمات سازمان بهزیستی در این شهرستان خبر داد.
شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است