معرفی ایده ها و استارت آپ های بخش توان تک در ششمین دوره الکام استارز

معرفی ایده ها و استارت آپ های بخش توان تک در ششمین دوره الکام استارز

معرفی استارت­آپ سیستم سازگاری چرخ‌خیاطی برای افراد دارای معلولیت

6 بهمن 1399

این استارت آپ موفق به کسب جایگاه سومی در بخش توان تک شد.

این ایده مختص افرادی است که دچار حادثه شده‌اند و یا از بدو تولد دچار معلولیت هستند. سالانه تعداد چند هزار نفر در حوادث رانندگی و شغل دچار معلولیت جسمی می‌شوند و دیگر قادر به اشتغال در شغل پیشین خود نیستند.

این نقص عضو برای افراد دارای شغل آزاد و فاقد بیمه، مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند. تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت سالانه به مؤسسات مختلف جهت تأمین معاش و حتی کاریابی با شرایط خیلی سخت مراجعه می‌کنند که تعداد بسیاری از آن‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

با توجه به اینکه دستگاه چرخ‌خیاطی هم‌زمان نیاز به استفاده از دست ‌و پا دارد، این فرایند را برای افراد دارای معلولیت سخت و غیرممکن  می‌کند.

این ایده باعث می‌شود سیستمی روی چرخ‌خیاطی نصب شود که  این فرایند را برای افراد دچار معلولیت آسان کند و نیاز به تغییر ماهیت کلی دستگاه چرخ‌خیاطی نباشد. که قابلیت نصب و شخصی‌سازی روی چرخ‌های راسته‌دوز معمول بازار و مصرف‌کنندگان را نیز دارد.

دستگاه‌های تمام کامپیوتری موجود در بازار، باوجود داشتن سنسور و کلیدهای خودکار و حذف قسمت‌های مکانیکی بازهم مناسب معلولین نیستند. این دستگاه‌ ها با بالا بردن پایه با تعویض موتور است که می‌تواند تعداد و کنترل سرعت دوخت را تنظیم کند.

در این سیستمِ با قرار دادن یک سنسور در جلوی دستگاه و یک جک سنولوئیدی پایه را می‌توان به‌صورت اتوماتیک بالا و پائین برد و با قرار دادن یک جک دیگر می‌توان در مسیر مکانیزم سر قائمی زن آن را نیز خودکار کرد و همچنین می‌توان قیچی برش نخ را در قسمت کمپلت چرخ به آن اضافه کرد.

می‌تواند این سیستم را بر روی چرخ‌خیاطی خود نصب کند و بسته به نیاز کاربری شخصی، مشکل معلولیت در قسمت‌های دست‌ و پا را نیز حل کند.

این استارت آپ توسط خانم معصومه حسن زاده از شهر مشهد به بخش داوری  رویداد توان تک راه یافت.

چهارمین دوره رویداد توان‌تک همزمان با دوره ششم الکام استارز با همت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و مشارکت مرکز آموزش علمی کاربردی رعد و وب‌‌سایت دکتردکتر با هدف حضور استارت‌‌آپ‌های خدمات‌دهنده به افراد دارای معلولیت، از تاریخ ۲۹ دی‌ماه تا ۳ بهمن 1399 برگزار شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است