برگزاری مراسم طرح توانمندسازی مراکز رعد

برگزاری مراسم طرح توانمندسازی مراکز رعد

10 اسفند 1399

در آستانه سال جدید، مراسم پایانی طرح توانمندسازی مراکز رعد با حضور نمایندگان 20 مرکز مشابه و مستقل از سراسر کشور و نیز نماینده حامیان این طرح از شرکت‌های سرمایه‌گذاری سبحان، فیروزه و توسعه صنعتی ایران به همراه اعضا هیأت مدیره، مدیرعامل، مدیران و کارکنان مجتمع رعد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ مراکز کشوری رعد در نزدیکی سال نو و با هدف اجرایی کردن تفاهم‌نامه توسعه فعالیت‌های آموزش آنلاین، تجهیزات توانبخشی و حمایت از اشتغال و صنایع دستی  گردهم آمدند تا طرحی را که مجتمع رعد به گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران پیشنهاد کرده بود به مورد اجرا بگذارند این طرح که مشارکت شرکت فیروزه، گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و شرکت سرمایه‌گذاری سبحان را به همراه دارد با عنوان "توانمند‌سازی مراکز رعد" هدایایی به ارزش 10 میلیون تومان شامل: تبلت، هدست، ویلچر ارتوپدی، واکر و عصا، هزینه اینترنت پر سرعت و حمایت از تولیدات صنایع دستی کارآموزان مراکز را حمایت می‌کند.

در ابتدای این مراسم دکتر هاجر حکیمی مدیرعامل مجتمع رعد با اشاره به رشد بهره‌وری آموزشی در دوران کرونا، افزود: طرح توانمندسازی مراکز رعد با نگاهی به ظرفیت‌های موجود مراکز رعد تلاش دارد با بهربرداری از زیر ساخت‌های آموزش آنلاین  را به حداکثر برساند از این رو اغلب تجهیزات خریداری شده در این طرح به ابزارهای آموزشی و فناوری آموزشی اختصاص دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: سال آینده با استفاده از تجهیزات اهدایی به مراکز بتوانیم ظرفیت 500 نفری کارآموزان را به 1000 نفر افزایش دهیم و این مهم در گرو همکاری صمیمانه مرکز با کارشناسان بخش آموزش مجتمع رعد است.

در ادامه این مراسم دکتر رعنا ایمانی مدیر روابط عمومی شرکت فیروزه ضمن قدردانی از نمایندگان مراکز رعد که در این طرح مشارکت کردند، از دکتر سید محمد‌حسن ملیحی عضو هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سبحان دعوت کرد به عنوان نماینده حامیان طرح توانمندسازی مراکز سخنانی ایراد کنند، ایشان با اشاره به وظیفه اجتماعی مؤسسات و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه همچون افراد دارای معلولیت به نظریه ملا صدرا اشاره کرد و افزود: فلاسفه و ملاصدرا روی رابطه جسم و روح مباحث فراوانی مطرح می‌کنند که یکی تقدم ولادت جسم بر روح است، دیگری فنا جسمانی و بقا روحانی ست و استدلال دیگر اینکه اگر عضو از اندام انسان از بین برود یا قطع شود بر شخصیت انسان خدشه‌ای وارد نمی‌شود. فلاسفه بر این باورند که رابط جسم و روح رابطه مرکب و راکب است گاهی مرکب که جسم باشد ممکن است اشکالاتی داشته باشد اما به راکب یا روح که بر جسم سوار است، آسیبی نمی‌رساند. ما همه وظیفه داریم اگر مانعی هست آن مانع رفع شود و مسیر هموار شود تا آن مرکب و خودرو یا وسیله مسافر خود را به مقصد برساند. اما این نگاهی ترحمی که در جامعه وجود دارد بشدت غلط است، شخص دارای معلولیت اشکالی ندارد بلکه آن کسی که خودش را بنده مرکبش کنند، نیازمند ترحم است.

در بخش دیگری از این مراسم سید مهدی میرهادی معاون آموزشی مجتمع رعد با اشاره به ظرفیت‌های سامانه هوشمند آموزش آنلاین، افزود: در گام نخست پس از مکاتبه با مرکز 7 مرکز همکاری مناسبی را آغاز کردند و با معرفی کارآموزان خود از امکانات سیستم LMS بهره‌برداری کردند و امیدوارم در طرح حاضر حداکثر مراکز از این ظرفیت بهره‌برداری کافی را به‌عمل آوردند.

وی در ادامه افزود: این مژده را به نمایندگان محترم مراکز رعد می‌دهم در سال آینده علاوه بر تولید محتوای متنوع و گسترده در موضوعات روانشناسی، توانبخشی و مهارت‌های زندگی، آموزش کاکنان مراکز نیز از همین بستر ارایه می‌شود و این امکان به وجود آمده عناوین جذاب آموزشی مراکز با اساتید و نام خودشان تولید و در سطح ملی منتشر شود.    

شایان ذکر است مراکز بیست گانه حاضر در مراسم عبارت بودند از: مؤسسات نیکوکاری رعدالغدیر تهران، رعد زاهدان، رعد الغدیرپاکدشت، توان‌یابان موسی بن جعفر (ع)، رعد سنندج، رعد کرمان،  رعد کرمانشاه،  فاطمیه قم ، کاشانه مهر کاشان، رعد کرج، توان‌یابان مشهد، رعد زنجان، رعد طالقان، رعد الغدیر شیراز، رعد گیلان، رعد الیگودرز، مرکز حرفه آموزی بندرعباس (هرمزگان)، رعد اراک و رعد بوشهر باران مهرلیان.

در خاتمه این مراسم نمایندگان حاضر اقلام اهدایی از دستان نمایندگان حامیان طرح توانمندسازی مراکز تحویل گرفتند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است