صادق زاده: جایگاه وزنه برداری معلولان ضعیف شده است/ در پاراآسیایی چین وزنه خواهم زد

صادق زاده: جایگاه وزنه برداری معلولان ضعیف شده است/ در پاراآسیایی چین وزنه خواهم زد

20 اسفند 1399

دارنده ۳ مدال برنز پارالمپیک پکن، لندن و ریو با اشاره به ضعیف شدن جایگاه ووزنه برداری معلولان گفت: طی چند سال گذشته به دلیل عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و پشتوانه سازی در این رشته، تعداد ورنه برداران کاهش و با افت شدید رکوردها مواجه هستیم.

علی صادق زاده، درباره علت عدم حضورش در مسابقات قهرمانی کشور وزنه برداری معلولان اظهار کرد: به دلیل تغییر وزن از دسته ی ۱۰۷ کیلوگرم به ۹۷ کیلوگرم در اوج آمادگی نبودم. بنابراین با صلاحدید مربی تیم ملی تصمیم گرفتم که خود را برای انتخابی تیم ملی که بعد از بازی‌های پارالمپیک توکیو برگزار خواهد شد، آماده کنم.

وی با بیان این که هدف گذاری اصلی من بازی‌های پاراآسیایی چین است، گفت: چند ماهی است که تمرینات خود را به صورت جدی در دسته ۹۷ کیلوگرم شروع کرده و سعی دارم رکورد خوبی را در انتخابی تیم ملی به ثبت برسانم. در حال حاضر رکوردم در این وزن ۲۱۵ کیلوگرم است که به دنبال ارتقای این رکورد تا ۲۳۵  کیلوگرم و حضور قدرتمند در پاراآسیایی چین هستم.

دارنده مدال برنز ۳ پارالمپیک پکن، لندن و ریو همچنین درباره وضعیت و جایگاه وزنه برداری معلولان گفت: جایگاه وزنه برداری معلولان نسبت به گذشته به دلیل عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و پشتوانه سازی در این رشته افت پیدا کرده و ما در حال حاضر از وزنه برداران خوبی که در آینده جایگزین تیم ملی شوند، برخوردار نیستیم. 

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲ سال است که هیچ رقابتی در وزنه برداری معلولان برگزار نمی شود و تعداد وزنه برداران کاهش پیدا کرده، در رقابت اخیر نیز شاهد بودید که به جز تیم ملی رکوردهای ثبت شده توسط سایر وزنه برداران پایین و چشمگیر نبود.

صادق زاده در پایان گفت: اگر وزنه برداری معلولان با همین شکل پیش برود، در چند سال آینده جایگاه آن بسیار ضعیف خواهد شد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است