شناسایی 260 کودک "اوتیسم" در کرمانشاه/ یک مرکز فعال برای این کودکان داریم

شناسایی 260 کودک "اوتیسم" در کرمانشاه/ یک مرکز فعال برای این کودکان داریم

27 تیر 1400

کرمانشاه معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه از شناسایی 260 کودک مبتلا به اوتیسم در سطح استان خبر داد.

نیلوفر اختیاری در نشست خبری امروز (27 تیر) با اشاره به شناسایی 260 کودک اوتیسم در سطح استان گفت: متاسفانه بیماری اوتیسم در حال حاضر بگونه‌ای است که ابتدا خانواده آن را انکار می کند و تمایلی برای پذیرش واقعیت ندارد.

وی افزود: این انکار کردن موجب از دست رفتن زمان طلایی کنترل این بیماری شده و موجب تشدید علائم بیماری می شود.

اختیاری گفت: هرچه زودتر بیماری تشخیص داده شود کنترل آن راحت تر خواهد بود و درمان های گفتار درمانی و ذهنی برای کودک انجام می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت یک مرکز اوتیسم در استان با ظرفیت 50 نفر، گفت: متاسفانه مجوز توسعه این مرکز به ما داده نمی شود.

وی تصریح کرد: در این مرکز خدماتی از جمله فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و روانشناسی و مشاوره به کودکان اوتیسم داده می شود و این کودکان با این درمان ها میتوانند به زندگی عادی برگردند.

وی افزود: در حال حاضر یک مرکز خیریه برای همکاری در زمینه درمان کودکان اوتیسم اعلام آمادگی کرده که امیدواریم با فعالیت این مرکز مشکلات این کودکان در استان تا حد زیادی مرتفع شود.

اختیاری در ادامه با بیان اینکه بر اساس قانون سه درصد استخدام ها در هر دستگاهی باید به جامعه معلولان اختصاص یابد گفت: در همین راستا افراد معلولی که در آزمون ها و یا مصاحبه های استخدامی شرکت کنند، از آنها حمایت می کنیم تا با توجه به این قانون جذب دستگاه های مختلف شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که افراد معلول واجد شرایط حتما در آزمون های استخدامی دستگاه ها شرکت کرده و حائز رتبه شوند تا بتوانیم پیگیر جذب آنها شویم.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است