۸۵ خانوار دارای ۲ معلول "پشت نوبتی" در صف تحویل مسکن داریم

۸۵ خانوار دارای ۲ معلول "پشت نوبتی" در صف تحویل مسکن داریم

27 تیر 1400

کرمانشاه معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه تعداد خانوارهای دارای دو معلول در صف نوبت دریافت مسکن را ۸۵ خانوار اعلام کرد.

زهره شریفی در نشست خبری امروز (۲۷ تیر) مسکن رایکی از ضروری ترین نیازهای مددجویان بهزیستی عنوان کرد و افزود: در این زمینه بهزیستی مبلغی را به عنوان کمک بلاعوض جهت ساخت و یا خرید واحد مسکونی به مددجویان می دهد.

وی افزود: این مبلغ تا پایان سال گذشته برای مددجویان بهزیستی جهت خرید و یا ساخت مسکن ۱۰ میلیون تومان بود که یکباره ظرف دو سه ماه اخیر به ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض افزایش داده شده است.

شریفی یادآور شد: این مبلغ بلاعوض برای مددجویان دارای دو معلول بهزیستی در شهرها ۱۴۰ میلیون و در روستاها ۸۵ میلیون تومان است.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه به تفاهم نامه چندجانبه ساخت مسکن معلولان میان بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بنیاد ملی زمین و مسکن، سازمان بهزیستی و انجمن خیریه مسکن سازان اشاره کرد وافزود: بر اساس این تفاهم نامه پنج ساله سهم استان کرمانشاه از مسکن شهری برای مددجویان ۲۶۰ واحد بود که ۸۰ درصد آن تحویل شده و مابقی تا پایان امسال تحویل می شود.

وی افزود: همچنین سهم مسکن روستایی مددجویان استان در این تفاهم نامه ۱۶۲ واحد بود که ۱۵۳ واحد آن واگذار شده است.

شریفی گفت: مهلت این تفاهم نامه پنج ساله رو به پایان است، اما خوشبختانه بحث تمدید آن برای پنج سال دیگر مطرح شده و امیدواریم با کسب سهمیه های جدید بتوانیم خانوارهای پشت نوبتی دارای دو معلول استان را صفر کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵ خانوار دارای دو معلول در استان در صف نوبت تحویل مسکن هستند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نزدیکی عید قربان با تاکید بر لزوم حمایت خیرین از مددجویان بهزیستی گفت: واقعا اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای مددجویان نیست و انتظار داریم خیرین در این زمینه کمک حال بهزیستی و مددجویان باشند.

شریفی با بیان اینکه بسیاری مددجویان در تامین سهم آورده مسکن و یا تامین ودیعه مسکن جهت اجاره با مشکل مواجه هستند، گفت: امسال مراسم معنوی حج برگزار نمی شود و این انتظار را داریم که مردم مومن هزینه حج امسال خود را صرف کمک به تامین مسکن مددجویان بهزیستی کنند.

این مسئول تصریح کرد: افرادی که به واجبات دینی خود عمل می کنند، بیش از همه در انجام کارهای خیر مشارکت دارند و انتظار داریم این بار هم به کمک مددجویان بهزیستی بیایند.

وی افزود: عید قربان نزدیک است و امیدواریم مردم مومن و نیک اندیش کمک های خود را در این عید مبارک به حساب مددجویان بهزیستی به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۵۳۸۹۲۰۲ نزد بانک مرکزی واریز کنند.

شریفی گفت: همچنین شهروندان میتوانند کمک های خود را از طریق شماره گیری کد دستوری *۷۳۳*۴*۱۴۴۰۷# بصورت مجازی واریز کنند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: در روز مبارک عید قربان تمام مراکز بهزیستی از همان ساعات صبح تا پایان شب پذیرای نذورات مردم خواهند بود.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است