اولین فرهنگسرای افراد دارای معلولیت در کرمان افتتاح شد

اولین فرهنگسرای افراد دارای معلولیت در کرمان افتتاح شد

13 مرداد 1400

کرمان امروز ۱۳ مردادماه با حضور استاندار کرمان، مدیرکل بهزیستی، شهردار کرمان، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین اولین فرهنگسرای افراد دارای معلولیت کشور در کرمان افتتاح شد.

"عباس صادق زاده" مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این مراسم با تقدیر از حرکت های خوب شهرداری در مباحث مربوط به افراد دارای معلولیت گفت: یکی از مهمترین راه های توانمندسازی افراد دارای معلولیت جدا کردن آنها از فضای خانه و تلاش برای ورود آنها به محیط جامعه است و این فرهنگسرا می تواند به خوبی پاسخگوی این نیاز افراد دارای معلولیت باشد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش انجمن آوات  و همکاری شهرداری و بهزیستی برای نخستین بار در کشور این فرهنگسرا مورد بهره برداری قرارگرفته، افزود:  قرار شد ساختمان و محل این فرهنگسرا را شهرداری تامین و بهزیستی نیز تجهیز این مجموعه را تقبل کرده است که امیدواریم با تجهیز امکانات این فرهنگسرا، به زودی فعالیت های فرهنگی و هنری و آموزشی در آن آغاز شود.

"سیدمهران عالم زاده" شهردار کرمان نیز در این مراسم گفت: امروز و در پویش هر هفته یک افتتاح، بیست و پنجمین مرکز فرهنگی و آموزشی شهر کرمان و اولین فرهنگسرای تخصصی  ویژه افراد دارای معلولیت در کشور در محیطی به مساحت حدود ۷۰۰ متر مربع افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ملک این فرهنگسرا متعلق به شهرداری کرمان است، افزود: مراحل آماده سازی این مجموعه بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه داشته است و از این به بعد مسئولیت این مکان چه از نظر محتوایی و چه برنامه ریزی به طور کامل برعهده یکی از موسسات تخصصی در حوزه معلولان است.

شهردار کرمان با بیان اینکه فضای فرهنگسرا و پیرامونی آن (خیابان، معبر و مسیرهای دسترسی) به گونه‌ای طراحی شده برای معلولان مناسب باشد، بیان کرد: در این فرهنگسرا شرایطی فراهم شده تا بتوانیم در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی، فراغتی و کتابخوانی، خدماتی به گروه‌های مختلف از شهروندان که دارای معلولیت های جسمی، حرکتی، ضایعه نخاعی، نابینایی، ناشنوایی و اُتیسم و ... هستند، ارائه دهیم.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است