پارالمپیک توکیو| ورزشکاران نابینا چگونه رنگ مدال را تشخیص می‌دهند؟

پارالمپیک توکیو| ورزشکاران نابینا چگونه رنگ مدال را تشخیص می‌دهند؟

3 شهریور 1400

طراحی مدال‌ها در بازی‌های المپیک معمولا به گونه‌ای است که ورزشکاران نابینا بتوانند رنگ آن را تشخیص دهند.

بیش از ۴ هزار ورزشکار در بازی‌های پارالمپیک توکیو حضور دارند که برای کسب مدال تلاش می‌کنند. این بازی ها علاوه بر اینکه یک رقابت محسوب می‌شود دارای سنت و شیوه خاصی است.

سوالی که ممکن است برای خیلی‌ها پیش بیاید این است که ورزشکاران نابینایی که در بازیها شرکت می‌کنند، چگونه می‌توانند تشخیص دهند که به کدام یک از آنها مدال داده‌اند؟ چطور آنها می‌توانند تشخیص دهند چه مدالی را کسب کرده‌اند؟

مدال‌هایی که در بازی‌های پارالمپیک توزیع می‌شود از نظر بافت متمایز از یکدیگر طراحی و همچنین روی آنها بریل حک شده است.

در المپیک ۲۰۱۶ ریو، مدالهای طلا، نقره و برنز دارای عنصری شبیه به جغجغه بودند تا پارالمپیکی‌های دارای اختلال بینایی بتوانند بفهمند چه مدالی در دست داشتند.

مدال‌های برنز به ۱۶ توپ فولادی مجهز شده بودند که نرم‌ترین صدا را تولید می‌کردند، مدال‌های نقره ۲۰ و مدال‌های طلا ۲۸ توپ داشتند که بیشترین صدا را ایجاد می‌کرد.

طراحی مدال‌های بازی‌های پارالمپیک توکیو به گونه‌ای است که شاخصه بازی‌های ریو را ندارد اما با خط بریل روی مدال‌های بازیهای امسال عبارت "توکیو 2020" نوشته شده است.

طراحی مدال دارای یک نقوش سنتی ژاپنی است که توسط وب سایت رسمی توصیف شده که بازی‌های پارالمپیک را منبع یک باد تازه در سراسر جهان و همچنین تجربه مشترکی که قلب‌ها و ذهن‌های مختلف را به هم متصل می کند، نشان می‌دهد.

 

منبع:  فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است