شبی برای سفیر سرطانی‌ها در کرمان

شبی برای سفیر سرطانی‌ها در کرمان

22 شهریور 1400

کرمان - مراسم، تنها مراسم تجلیل از دارنده مدال طلای پارالمپیک نبود، در واقع مراسمی بود برای شنیدن پیام بیش از پنج هزار بیمار سرطانی و دیدن قلب‌هایی که تپیدن را به یاد این بیماران زندگی کرده‌اند.

و آن دارنده مدال طلای المپیک کسی نبود جز زهرا نعمتی که سفیر انجمن خیریه یاس کرمان هم هست؛ انجمنی که تاکنون افزون بر پنج هزار بیمار سرطانی را زیر پوشش قرار داده و خانم نعمتی از مدت ها پیش در جلب حمایت و کمک برای این بیماران فعال بوده است.

این مراسم تجلیل به بهانه مدال آوری و رکورد تازه نعمتی در المپیک توکیو شامگاه یکشنبه برگزار شد تا هم بهانه ای باشد برای تجلیل از بانوی معلولی که نام کرمان و ایران را در جهان بلندآوازه تر کرد و هم فرصتی باشد برای دیگران که بدانند در اطرافمان چه افراد و بیمارانی چطور زندگی می کنند و نگاهشان به چشمان و قلب های بیدار مانده است.

زهرا نعمتی دارنده سه مدال طلا در سه دوره متوالی پارالمپیک است و نزد کرمانی ها و ایرانیان شناخته شده؛ بانویی که در المپیک اخیر، ضمن کسب طلا توانست رکوردی تازه نیز در رشته خودش در تیروکمان برجای بگذارد.

محمدرضا بهرامی مدیرعامل انجمن خیریه یاس کرمان در این مراسم گریزی به فعالیت های زهرا نعمتی در حمایت از بیماران سرطانی زد و با تبریک قهرمانی این بانو گفت: خانم نعمتی از خیران بود که در سال های گذشته ۲ مدال جهانی خود را به این خیریه اهدا کرد و تلاش های زیادی برای انجام تبلیغات و جذب کمک برای بیماران سرطانی داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ ساله انجمن خیریه یاس کرمان اظهارداشت: این انجمن تاکنون بیش از پنج هزار بیمار مبتلا به سرطان را زیرپوشش خود قرار داده است. 
مدیرعامل انجمن خیریه یاس کرمان ادامه داد: اینک ماهانه حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه های دارو و درمان مبتلایان سرطان را زیر پوشش داریم و طی سال های اخیر حدود ۱۵ هزار بسته حمایتی را نیز بین خانواده های تحت حمایت توزیع کرده ایم.

بهرامی با اشاره به اینکه انجمن خیریه یاس کرمان تاکنون ۶۶ هزار تخت بیمارستانی در اختیار بیماران مبتلا به سرطان و همراهانشان قرار داده است گفت: هزینه های تامین نوشت افزار دانش آموزان خانواده های مبتلا به سرطانی نیز تامین شده است.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان هم با بیان اینکه مراسم تجلیل از افراد و شخصیت ها تجلیل از یک فرد نیست بلکه تجلیل از یک الگو، مسیر و جریانی است که باید به آنها بیشتر توجه کنیم اظهارداشت: خدمات مجموعه خیریه یاس برای عامه مردم است و مجموعه وسیعی از خدمات اثرگذار را در حل مشکلات خانواده های درگیر بیماری سرطان ارائه می دهد.

عباس صادق زاده افزود: تجلیل از الگوهای جامعه، مسیر خیر را نیز باز می کند و باید به این برنامه ها بیشتر توجه کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: حدود سه هزار نفر از جوانان و نوجوانان معلول در عرصه های ورزشی فعالیت می کنند و تعدادی زیادی از این افراد پا به عرصه ورزش گذاشتند که این مهم به واسطه الگوگیری از شخصیت هایی چون خانم نعمتی است.

وی اظهارامیدواری کرد که سال های آینده شاهد حضور بانوان بیشتری در عرصه ملی و بین المللی در حوزه ورزش معلولان باشیم.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است