ملی‌پوش گنبدی والیبال همسان‌سازی پاداش پارالمپیک را خواستار شد

ملی‌پوش گنبدی والیبال همسان‌سازی پاداش پارالمپیک را خواستار شد

22 شهریور 1400

گنبدکاووس-  عضو گنبدی تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک توکیو با گلایه از تفاوت نگاه مسوولان به ورزشکاران مدال‌آور رشته‌های انفرادی و تیمی، همسان‌سازی جوایز مدال‌آوران این مسابقات را خواستار شد.

محمد نعمتی روز دوشنبه اظهار داشت: هدف تمام ورزشکاران در هر سطح از مسابقات به خصوص بازی‌های پارالمپیک، کسب بهترین نتیجه است و برای رسیدن به این هدف تمرینات سخت و دشواری را پشت سر می گذارند.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان به هر ورزشکار دارنده مدال طلای مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰ میلیارد ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود اما این مبلغ برای بازیکنان رشته‌های تیمی مانند والیبال نشسته برای هر نفر ۱۰ میلیارد ریال تعیین شده که از دارنده مدال نقره انفرادی این بازی‌ها نیز کمتر است.

ملی پوش گنبدی والیبال نشسته ایران ادامه داد: تمرینات ورزشکاران تیمی برای کسب آمادگی بدنی و هماهنگی تیمی، کمتر از ملی پوشان رشته های انفرادی نیست و نباید با این تبعیض آشکار، انگیزه ملی پوشان رشته های تیمی را کاهش داد.

نعمتی گفت: والیبال نشسته ایران قدرت اول و حاکم مطلق این رشته در مسابقات جهانی و پارالمپیک است و شایسته نیست با نگاه متفاوت به مدال آوران این رشته با ورزشکاران انفرادی، انگیزه ملی پوشان برای ادامه افتخارآفرینی در مسابقات مطرح دنیا کاهش یابد.

وی در ادامه به سطح بالای مسابقات پارالمپیک توکیو اشاره کرد و گفت: رقبای ایران برای جلوگیری از تکرار قهرمانی در این مسابقات تلاش فراوانی کردند اما اختلاف فراوان کیفیت فنی ایران با دیگر تیم ها غیرقابل انکار است.

نعمتی ادامه تمرینات برای شرکت در مسابقات لیگ برتر به همراه تیم والیبال نشسته شهرداری گنبدکاووس و همچنین حفظ آمادگی برای شرکت در مسابقات پارآسیایی چین را از مهمترین برنامه‌ امسال خود اعلام کرد.

این ملی پوش ۲۲ ساله گنبدی که پنج سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در والیبال نشسته دارد، گفت: تلاش می کنم با تمرینات مداوم و حفظ آمادگی جسمانی حداقل تا ۱۰ سال آینده به صورت حرفه‌ای برای کشور افتخار آفرینی کنم.

وی که با وجود کسب عنوان و افتخار مهم پارآسیایی و پارالمپیک همچنان فاقد شغل است از مسوولان ورزش گلستان خواست نگاهی مشابه دیگر ورزشکاران به ملی پوشان معلول از جمله والیبال نشسته داشته باشند و مصوبه بکارگیری قهرمانان ملی در دستگاه‌های دولتی را اجرا کنند.

بازیکن گنبدی تیم والیبال نشسته جمهوری اسلامی با سابقه قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، قهرمانی مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ تایلند و ۲ دوره مقام سومی لیگ برتر والیبال نشسته، در اولین تجربه شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو موفق به کسب مدال طلا شد.

این ورزشکار جوان ۲۲ ساله که پنج سال سابقه فعالیت حرفه‌ای دارد در توکیو به تناوب از سوی سرمربی تیم ملی به میدان فرستاده شد.

والیبال نشسته ایران برای کسب مدال طلای پارالمپیک توکیو آلمان، برزیل، چین و بوسنی و هرزگوین و روسیه را با اقتدار مغلوب کرد و فقط یک دست را در بازی فینال به روسیه واگذار کرد و به مقام قهرمانی رسید.

استان گلستان افتخارات ورزشی زیادی در رشته‌های مختلف توسط ورزشکاران خود از جمله معلولان و جانبازان کسب کردند که بخش زیادی از این افتخارات مربوط به ورزشکاران مطرح گنبدکاووس در رشته‌های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال باویلچر و دوومیدانی است.

گنبدکاووس ورزشکاران ملی پوش زیادی از جمله محمد نعمتی، آرش خرمالی و زهرا دانایی توس در رشته والیبال نشسته، فائزه دیبایی در دوومیدانی معلولان و عبدالجلیل قرنجیک در بسکتبال با ویلچر دارد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت افزون بر ۹ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۳۸ هیات ورزشی دارد.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است