مظلومی:‌ورزشکاران نابینا بدون امکات ورزشی در توکیو درخشیدند

مظلومی:‌ورزشکاران نابینا بدون امکات ورزشی در توکیو درخشیدند

3 مهر 1400

تهران- رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان گفت: در بخش ورزشی یکی از فدراسیون‌های بی امکانات هستیم، اما با این وجود ورزشکاران ما در پارالمپیک توکیو خوش درخشیدند.

«محمدرضا مظلومی» با بیان اینکه نباید کسب چند مدال المپیکی توقع را از ورزشکاران نابینا و کم‌بینا زیاد کند اظهار داشت: در توکیو ما با هشت ورزشکار موفق به کسب ۶ مدال شدند که چهار مدال آن طلا بود. این یک کار بزرگ به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در جودو و دوومیدانی ۲ طلا و ۲ نقره کسب شد و در نهایت ما بهترین عملکرد تاریخ ورزش نابینایان در پارالمپیک را به ثبت رساندیم. این کار بزرگی بود که با اراده و همت ورزشکاران نابینامیسر شد. این مهم در حالی رخ داد که برخی از ورزشکاران مانند امیر خسروانی تنها چند ماه در اردوهای زیر نظر ما بود. 

وی با اشاره به سختی پیش روی کسب این مدال‌ها گفت: باید منصفانه قضاوت کنیم. این مدال‌ها در چه شرایطی به دست آمد و چگونه ضرب شد. ما تنها هشت ورزشکار در کاروان داشتیم. این فدراسیون یکی از بی‌امکانات‌ترین فدراسیون‌های ایران در بخش ورزشی است اگر مسائل زیرساختی آن حل شود بدون شک در آینده شاهد افزایش جامعه آماری بیشتری از ورزشکاران خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما در رشته‌های مختلف نیاز به امکانات ورزشی داریم و این یک واقعیت است و امیدوارم در دولت سیزدهم این مشکل مورد توجه قرار گیرد. 

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به در پیش بودن بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو عنوان کرد:‌ منتظر تصمیم ستاد بازی‌ها هستیم تا هم ورزشکاران و هم رشته‌های اعزامی را ابلاغ کنند. در حدود یکسال زمان داریم تا بتوانیم بهترین‌ها را به چین اعزام کنیم. البته تلاش این است که انتخابی‌ رشته‌های مختلف را تا قبل از سال ۱۴۰۱ انجام دهیم و در ۶ ماهه اول سال آینده تمرکز بر روی برنامه‌ها باشد. 

مظلومی این را هم افزود: سیر کسب مدال توسط نابینایان در سه دوره بازی های پاراآسیایی کاملا صعودی بوده و اکنون نیز در تلاشیم تا در هانگژو بهترین عملکرد را داشته باشیم. 

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان که از جانبازان جنگ تحمیلی است با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: ایثار و فدراکاری بخشی از فرهنگ معنوی ایران به شمار می‌رود و رزمندگان ایران نماد این ایثار به شمار خواهند رفت. اگر امروز در ایران امنیتی برقرار و قهرمانان ما با آرامش افتخارآفرینی می‌کنند مدیون روزهایی هستیم که رزمندگان با گذشت و ایثار خود در برابر ظلم ایستادگی کردند. 

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است