۱۸۵۷ معلول شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند

۱۸۵۷ معلول شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند

12 مهر 1400

سمنان- مدیرکل بهزیستی سمنان بابیان اینکه یک مرکز توانبخشی در شاهرود و دو انجمن غیردولتی کم‌شنوایان و ناشنوایان در دامغان و سمنان فعال است، گفت: یک هزار و ۸۵۷ معلول شنوایی تحت پوشش هستند.

 علیرضا ایزد پور صبح پنج‌شنبه در نشست خبری به بهانه روز ناشنوایان و کم‌شنوایان به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه در مجموع ۱۳ هزار و ۲۲۷ معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۸۵۷ نفر معلول شنوایی و ۶۲۴ نفر صوت و گفتار هستند.

وی بابیان اینکه یک مرکز روزانه آموزشی و توان‌بخشی خانواده و کودک کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان شاهرود به جامعه هدف خدمات لازم را ارائه می‌دهد، افزود: دو انجمن غیردولتی فعال در حوزه کم‌شنوایان و ناشنوایان در شهرستان‌های سمنان و دامغان نیز فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۲.۱۶ درصد یعنی ۴۷۰ هزار نفر از جمعیت معلولان کشور دارای اختلالات شنوایی و گفتاری هستند، ابراز داشت: به این معنا که از هریک هزار کودک متولدشده در ایران بین پنج‌تا شش کودک دچار اختلال شنوایی می‌شوند.

ایزد پور با بیان اینکه غربال‌گری نوزادان و کودکان یکی از راه‌های پیشگیری از معلولیت‌های شنوایی است، تصریح کرد: راه‌های درمان در سن پایین‌تر با کاشت حلزون راحت‌تر قابل انجام است که باید گفت کم شنوایی را در سن زیر سه‌ماهگی تشخیص و قبل از شش‌ماهگی می‌توان درمان کرد.

وی افزود: ارائه سمعک و کمک‌هزینه کاشت حلزون شنوایی، تعمیر و تعویض قطعات پروتز کاشت، ارائه خدمات توان‌بخشی بعد از کاشت حلزون شنوایی، آموزش و مشاوره خانواده و آماده‌سازی کودک برای ورود به مهد و مدرسه بخشی از خدمات بهزیستی به جامعه ناشنوا و کم‌شنوا است.

 

منبع:  مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است