تسهیلات ویژه برای حمایت از معلولان کارآفرین فراهم شود

تسهیلات ویژه برای حمایت از معلولان کارآفرین فراهم شود

6 اردیبهشت 1401

رضا حاجی پور  در آئین تجلیل از معلمان وکارگران ناشنوای شهرستان آمل گفت: معلولان به عنوان اعضای محترم جامعه ما باید مورد احترام مسؤولان نهادهای مسؤول باشند و اشتغال آنان در اولویت قرار گیرد.

وی توجه به معیشت معلولان جامعه را از اولویت‌های مجلس عنوان کرد وافزود: باید تلاش شود آسیب‌های موجود در حوزه معلولیت در کشور به صورت دقیق بررسی و راهکارهای مناسب برای حل آنها ارائه شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید شرایطی در جامعه فراهم کرد که معلولان با رغبت تمام در سطوح مختلف اجتماع ظاهر شوند و بتوانند توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف را به منصه ظهور برسانند.

حاجی پور دربخش دیگری با بیان اینکه در ارائه خدمات توانبخشی در کشور با آمار جهانی فاصله زیادی داریم، اضافه کرد، اگر بتوانیم هزینه‌های سلامت را به درستی اختصاص دهیم، بی‌شک شاهد کاهش مشکلات در این خصوص خواهیم بود.

محدودیت‌های قانونی درواگذاری زمین

وی دربخش دیگری درپاسخ به درخواست زمین برای ساخت سالن ورزشی ویژه ناشنوایان در شهرستان آمل که ازسوی عضو هیأت مدیره انجمن ناشنوایان این شهرستان درخواست شده بود، گفت: در واگذاری زمین برای ساخت وسازها با محدودیت‌های قانونی که خود مجلس تصویب کرده مواجه هستیم و به راحتی نمی‌توان از بار قانونی و مسئولیتی گذاشت.

وی اضافه کرد، البته درراستای حمایت واختصاص منابع مالی وفراهم کردن شرایط ویژه و بهره مندی از ظرفیت‌های شهرستان برای برخورداری قشر محترم ناشنوایان کمک ویژه خواهیم کرد.

ناشنوایان آملی، محروم از داشتن امکانات رفاهی و ورزشی

عضو هیئت مدیره انجمن ناشنوایان شهرستان آمل دراین مراسم گفت: این کانون با زیرپوشش قرار دادن بیش از ۷۰۰ دانش آموز ودانشجوی ناشنوا متأسفانه از داشتن مکان رفاهی و ورزشی هم این افراد ونیز خانواده‌های آنها محروم است.

سیدمحمد رضوی، با اشاره به اینکه توانمندیهای بالای افراد معلول به خصوص ناشنوایان در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف ورزشی و فرهنگی وهنری در سطح ملی و بین المللی جالب توجه بوده است، افزود: نیاز است مسئولان شهرستان نسبت به فراهم کردن زمینه اشتغال ناشنوایان براساس قانون مربوط به اشتغال معلولان در سطح دستگاه‌های اجرایی جدی تر باشند.

وی با بیان اینکه انتظار هست، شورای شهر وشهرداری آمل نسبت به واگذاری زمین مناسب در محدوده شهری برای ساخت مجموعه ورزشی و رفاهی ناشنوایان اقدام کند، تصریح کرد، انجمن ناشنوایان شهرستان آمل این توانایی و آمادگی را دارد در صورت در واگذارشدن زمین مناسب، از خیران و مردم نوع دوست شهرستان برای ساخت و تجهیز آن کمک بگیرد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است