اعزام ۵ جودوکار ناشنوا به المپیک/ جودوکاران به دنبال ارتقاء جایگاه در برزیل

اعزام ۵ جودوکار ناشنوا به المپیک/ جودوکاران به دنبال ارتقاء جایگاه در برزیل

9 اردیبهشت 1401

سرمربی تیم ملی جودوی ناشنوایان گفت: تلاش بر این است که در این دوره جایگاه خود را از سومی ارتقاء ببخشیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم.

محمدرضا لویی مقدم در ارزیابی از آخرین وضعیت جودوکاران برای شرکت در المپیک ناشنوایان، اظهار کرد: برای آماده سازی جودوکاران ۷ مرحله اردو پیش بینی شده بود که در حال حاضر هر ۵ ورزشکار اعزامی از نظر آمادگی بدنی و روانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و آماده شرکت در مسابقات هستند.

وی از علی سلحشور در وزن ۶۶- کیلوگرم، امیرمحمد دفتری در ۷۳- کیلوگرم، حسین الله کریمی در ۹۰- کیلوگرم، مهرداد صیدی در ۱۰۰- کیلوگرم و مسعود رستگار در ۱۰۰+ کیلوگرم به عنوان ورزشکاران اعزامی به المپیک نام برد و گفت: این ورزشکاران جزو بهترین جودوکاران ناشنوا هستند که در مسابقات جهانی فرانسه موفق به کسب مدال شده‌اند و از امیدهای کسب مدال در المپیک محسوب می‌شوند.

سرمربی تیم ملی جودوی ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که در چه اوزانی امید به کسب مدال دارید، افزود: در هر ۵ وزن اعزامی شرایط ورزشکاران برای کسب مدال یکسان است، اما این که از این تعداد به چند مدال دست پیدا کنیم بستگی به قرعه کشی و روز مسابقه دارد که عملکرد جودوکاران ما در آن روز چگونه باشد.

لویی مقدم از مهرداد صیدی پرچمدار کاروان به عنوان یکی از امیدهای کسب مدال طلا در المپیک نام برد و گفت: با وجود این که وی تجربه جهانی ندارد، اما در طی ۷ مرحله اردو با عملکرد خوبی که داشت نشان داد که یکی از امیدهای کسب مدال طلا در المپیک است، امیدوارم که با قرعه خوبی مواجه شود تا به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

وی همچنین پیرامون این پرسش که آیا جودوکاران اعزامی مشکل حریف تمرینی داشتند یا خیر؟ اظهار کرد: برای این که جودوکاران اعزامی مشکلی از نظر حریف تمرینی نداشته باشند، اردوی مشترکی با تیم ملی کوراش و جودوکاران نابینا و کم‌بینا داشتیم که این مساله در ارتقای عملکرد ورزشکاران ناشنوا بسیار تاثیرگذار بود و سبب شد تا به آمادگی مطلوب برسند.

لویی مقدم از ورزشکاران کشورهای ژاپن، قزاقستان، فرانسه، اوکراین و.. به عنوان مطرح‌ترین جودوکاران ناشنوا در المپیک نام برد و خاطرنشان کرد: هر چند شرایط سختی در المپیک داریم، اما جودوکاران ما نیز آماده رقابت هستند و سعی دارند بهترین عملکرد را در این دوره از بازیهای المپیک داشته باشند.

وی در پایان گفت: در المپیک ترکیه ما موفق به کسب ۳ مدال برنز در بخش انفرادی و تیمی شدیم، این دوره سعی داریم این جایگاه را ارتقاء ببخشیم و در صورت امکان فینالیست شویم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است