هدیه کارآفرینانه رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور به نازنین

هدیه کارآفرینانه رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور به نازنین

28 اردیبهشت 1401

غلامحسین حسینی نیا،معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور روز چهارشنبه در سفر به شیراز از بخش زنان مرکز تخصصی مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در این شهر بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید،حسینی نیا با دختری بنام " نازنین "  ۲۷ ساله برخورد کرد و نابینا و ناشنوا بودن این دختر توانمند شیرازی که انواع مهارت‌های تخصصی و آکادمیک دانشگاهی را علیرغم داشتن معلولیت فراگرفته بود نظر وی را جلب کرد.

همین مساله موجب شد که رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تامین محل کار این بانوی شیرازی را جهت آموزش و الگوسازی برای توانمندسازی سایر معلولین شیرازی را وعده دهد.

جمیله آفریده ،: دخترم ۲۷ سال سن دارد و اولین دانشجوی ایرانی است که علیرغم داشتن معلولیت نابینایی و ناشنوایی مطلق موفق به گرفتن مدرک دانشگاهی کارشناسی فرش دستباف را با معدل بالا اخد کرده است.

وی که همین یک فرزند را دارد، ادامه داد: نازنین موفق شده علیرغم خط بریل با خط فارسی نیز بنویسد.

آفریده اضافه کرد: دخترم مهارت‌های صنایع دستی ازجمله فرش،سفال،بافندگی دستی و ماشینی را نیز فرا گرفته است.

وعده رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به نازنین

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: توانمندی این دختر نابینا و ناشنوای شیرازی که معلولیت مانعی برای او نشده ستودنی است.

غلامحسین حسینی نیا افزود: الگوسازی این افراد در سطح جامعه که با وجود معلولیت موفق به کسب موفقیت‌های ویژه شده اند در سطح استان و کشور باید انجام شود.

وی ادامه داد: این سازمان یک آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای ویژه معلولین و نابینایان با تجهیزات مورد نیاز برای نازنین تاسیس خواهد کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: در این آموزشگاه آزاد که برای نازنین تاسیس خواهد شد آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی به سایر معلولین و نابینایان با استفاده از تجربیات نازنین و خانواده وی انجام خواهد شد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است