انتقاد مدال‌آوران پارالمپیک توکیو از بدقولی مسئولان ورزش فارس

انتقاد مدال‌آوران پارالمپیک توکیو از بدقولی مسئولان ورزش فارس

10 خرداد 1401

مدال آوران پارالمپیک توکیو نسبت به بی توجهی و بدقولی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در پرداخت پاداش در نظر گرفته شده برای ورزشکاران این استان انتقاد کردند.

 مهدی اولاد دارنده مدال طلا و نقره پرتاب وزنه و دیسک بازیهای ۲۰۲۰ توکیو گفت: قبل از اعزام به بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، براساس مصوبه شورای عالی ورزش استان فارس قرار شد اداره کل ورزش و جوانان این استان نفری ۵۰ سکه به ورزشکاران طلایی بازیهای المپیک و پارالمپیک پرداخت کند که این مصوبه در خصوص تنها مدال آور طلایی المپیک استان فارس (محمدرضا گرایی) محقق شد، اما در خصوص من و ساره جوانمردی که دو ورزشکار مدال آور بازیهای پارالمپیک توکیو این استان بودیم به طور کامل پرداخت نشد و از ۵۰ سکه تنها ۲۹ سکه دریافت کردم و جای مابقی سکه‌ها تا زمان تامین اعتبارات حواله داده شد.

وی گفت: با وجود این که پرداخت پاداش به مدال آوران استان فارس براساس مصوبه شورای عالی ورزش است، اما متاسفانه با تغییر مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس کسی زیر بار چنین مصوبه‌ای نمی‌رود و آن را انکار می‌کنند.

اولاد در خصوص میزان مبلغ حواله خاطرنشان کرد: مبلغ حواله چیزی حدود ۲۳۰ میلیون تومان است که مدیر کل وقت ورزش و جوانان استان فارس به ما اعلام کرده بود که بعد از تامین اعتبارات این مبلغ بلافاصله پرداخت خواهد شد. متاسفانه ۹ ماه است که از این موضوع می‌گذرد و هیچ خبری از پرداخت حواله نیست.

این ورزشکار نابینا درباره برنامه آینده خود گفت: شهریور مسابقات بین‌المللی پارادوومیدانی در مراکش را پیش‌رو داریم که در حال آماده سازی خود برای شرکت در این مسابقات هستم.

*مسئولین زمانی که مدال می‌خواهند حامی ورزشکاران هستند

ساره جوانمردی دیگر مدال آور استان فارس در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته تیراندازی با انتقاد نسبت به رفتار  اداره کل ورزش و جوانان این استان نسبت به پرداخت پاداش مدال آوران پارالمپیک، اظهار کرد: قبل از اعزام به بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس براساس مصوبه شورای عالی ورزش این استان پاداشی را برای مدال آوران در نظر گرفته بودند که مبلغی از آن در قالب سکه پرداخت شد و مابقی را به ما حواله دادند که متاسفانه تا به امروز هر چقدر پیگیر هستیم کسی پاسخگو نیست.

وی افزود: متاسفانه مسئولین تنها زمانی که مدال می‌خواهند از ما حمایت و پشتیبانی می‌کنند. از رسانه‌ها تقاضا داریم کاری کنند تا حق ورزشکاران معلول تضعیف نشود و شرایط بهتری برای آنها فراهم شود.

دارنده مدال طلا بازیهای پارالمپیک توکیو در پایان در خصوص برنامه آینده خود گفت: اواخر مرداد مسابقات جهانی کره جنوبی را پیش رو داریم که در حال آماده سازی خود برای شرکت در این تورنمنت هستم تا با کسب امتیاز لازم شرایط حضور در مسابقات قهرمانی جهان العین امارات را که در آن سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس توزیع می‌شود را کسب کنم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است