معلولان معاف مالیاتی نیستند!

معلولان معاف مالیاتی نیستند!

25 خرداد 1401

توجه به معافیت‌های مالیاتی افراد معلول و کم توان جسمی یکی از محورهای مدنظر نظر جامعه افراد دارای معلولیت است که پویشی درهمین رابطه در فارس من راه اندازی شده است.

 مدیر این پویش با تأکید براینکه هیچ گونه قانونی برای معافیت مالیاتی افراد معلول و کم توان جسمی در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: مشکلات معیشتی و اجتماعی معلولان و مشکلات اقتصادی روز باعث شده حتی فعالیت اقتصادی برای افراد سالم هم بسیار دشوار باشد، از این رو نیاز به تدوین قانون های حمایتی به شدت احساس می‌شود.

وی افزود: براساس اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولین فصل هشتم، پنجاه درصد حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت خیلی شدید از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. حال آنکه بسیاری از افراد معلول حائز شرایط فوق نیستند و خود در بازار کار آزاد مشغول به کار هستند و از هیچگونه حامی خاصی برخوردار نیستند!

مدیر این پویش  عنوان کرد: بسیاری از معلولان سرپرست خانوار هستند و با مشکلات شدید معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، آیا فقط معلولین خیلی شدید نیازمند حمایت و معافیت هستند؟

وی با طرح چندین پرسش دیگر، خاطرنشان کرد: آیا فقط معلولین حقوق بگیر نیازمند معافیت مالیاتی هستند و معلولین در بازار آزاد نیازی به حمایت ندارند؟

این شهروند بیان کرد: با توجه به خلاء شدیدنقص قانون مذکور و نیاز مبرم این قشر آسیب پذیر، از مسئولین درخواست تدوین قانون به صورت فوری و مشمول همه اقشار معلول و کم توان را داریم.

 

منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است