تراژدی غم‌‎بار این روزهای معلولان!/ هزینه‌های گفتاردرمانی کمر معلولان را خم کرد

تراژدی غم‌‎بار این روزهای معلولان!/ هزینه‌های گفتاردرمانی کمر معلولان را خم کرد

30 خرداد 1401

کامران عاروان  با اشاره به هزینه‌های بالای گفتار درمانی برخی بیماران خاص خاطرنشان کرد: موضوع گفتار درمانی در ماده ۶ قانون معلولان دیده شده اما متأسفانه مراکزی که باید این اقدام را اجرا کنند عملاً هزینه های بسیار بالایی دریافت  می‌کنند که برای خانواده‌های معلولان بسیار بالاست و استقبالی از تعرفه‌های بیمه‌های سلامت برای گفتار درمانی نمی‌شود.

وی افزود: سال گذشته مراکز با بیمه سلامت قرارداد بسته بودند اما عملاً این مراکز تعدادشان بسیار کم بود و خانواده ها از آنها استقبال نکردند چرا که بیمه سلامت تعرفه‌های بخش دولتی را حساب کرده و به بخش خصوصی چندان توجهی نداشته است.

مدیرعامل جامعه معلولان ایران خاطرنشان کرد: در ماده ۶ قانون معلولان به بحث حمایت از خدمات گفتار درمانی اشاره شده است اما در عمل می‌بینیم اجرای این ماده دارای نفص است و توجه ویژه‌ای به آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر هزینه های گفتار درمانی بر عهده خانواده است و سهم زیادی در این رابطه پرداخت می‌کند به طور فرض اگر ۱۵۰ هزار تومان برای هر جلسه ۴۵ دقیقه ای دریافت شود بیمه تنها ۲۰ تا ۳۰هزار تومان آن را پرداخت می‌کند و ۱۲۰ هزار تومان دیگر بر عهده خانواده است که معمولا خانواده ها خود را برای دریافت آن هزینه اندک دچار چالش نمی‌کنند.

عاروان در ادامه این گفت‌وگو به بحث مالیات و رابطه آن با معلولان اشاره کرد و گفت: مالیات و تخفیف  شامل حال خانواده معلولان می‌شود و این تخفیف به خود معلول اختصاص ندارد، این یکی از همان نقص‌هایی است که در زمان نوشتن قانون اعلام شد اما به آن توجهی نکردند. ما در تلاشیم تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاحیه قانون معلولان را وارد کنند و در این باره به مسئولان مجلس از جمله آقای قالیباف مواد را ارائه داده ایم تا اصلاح این روند صورت بگیرد اما همانطور که شما می دانید اصلاح این روند طولانی است و باید منتظر ماند تا این روند اصلاح شود.

 

منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است