حسین توکلی: همراه وزنه‌برداری معلولان تا پارالمپیک می‌مانم

حسین توکلی: همراه وزنه‌برداری معلولان تا پارالمپیک می‌مانم

12 تیر 1401

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری گفت: با شرایط خوبی که تیم وزنه برداری معلولان در حال حاضر دارد، تلاش بر این است که بهترین تیم را برای بازیهای پارالمپیک پاریس آماده کنیم.

حسین توکلی، در ارزیابی از وضعیت تیم پاراوزنه برداری اظهار کرد: با عملکرد خوبی که تیم پاراوزنه برداری در مسابقات جهانی گرجستان و سپس قهرمانی آسیا و اقیانوسیه کره جنوبی داشت، ثابت کردند که وظایف حرفه‌ای خود را به درستی انجام داده‌اند و از تیم یکدست و هماهنگی برخورداریم که در گذشته چنین نبود.

وی گفت: با وجود این که در کره جنوبی قوانین پاراوزنه برداری تغییر و تا حدودی پیچیده شده بود، اما با این وجود در بخش مردان موفق شدیم دوباره قهرمانی خود را تکرار کنیم، هر چند در برخی از اوزان آن طور که انتطار داشتیم، شرایط مدال آوری فراهم نشد اما در مجموع وزنه برداران عملکرد موفقی داشتند و شرایط راضی کننده بود.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری درباره زمان برگزاری اردوی تیم ملی و این که آیا تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد خواهد شد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: برای این که وزنه برداران ریکاوری بیشتری داشته باشند، فعلا زمان برگزاری اردوی بعدی مشخص نیست، البته ترکیب اصلی تیم برای حضور در پارالمپیک پاریس همین نفرات هستند مگر این که وزنه برداری در جریان برگزاری اردوها یا مسابقات با افت رکورد مواجه شود که در آن صورت مجبور به اعمال یکسری تغییرات خواهیم بود. تلاش بر این است که با حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تیم قوی و خوبی را برای پارالمپیک آماده کنیم.

وی همچنین درباره وضعیت روح الله رستمی در دسته 80 کیلوگرم برای ادامه همکاری با تیم وزنه برداری، گفت: رستمی به دلیل آسیب دیدگی که داشت نگران حضور او حتی در کره‌جنوبی بودیم که خوشبختانه با حضور در این مسابقات، مجوز حضور در بازیهای پارالمپیک پاریس را کسب کرد. امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که در آرامش، بدون هیچ فشاری و پس از یک ریکاوری خوب تصمیم درستی بگیرد که به فعالیت حرفه‌ای خود در وزنه برداری همچنان ادامه بدهد، حیف است چنین وزنه‌برداری را به راحتی از دست بدهیم. البته به دنبال آن هستیم که او را تحت هر شرایطی حفظ کنیم تا از وزنه‌برداری خداحافظی نکند.

توکلی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی کنار تیم پاراوزنه برداری حضور خواهد داشت، افزود: قرار بود هدایت تیم پاراوزنه برداری را تا بازیهای پاراآسیایی چین برعهده بگیرم که با توجه به تغییر زمان برگزاری مسابقات تا پارالمپیک پاریس کنار تیم خواهم بود.

وی همچنین با اشاره به یکسری تحلیل‌های نادرست از سوی برخی افراد نسبت به تیم پاراوزنه برداری، گفت: یکسری دوستان با تحلیل‌های نادرست و شیطنت‌هایی که انجام می‌دهند سعی می‌کنند آرامش تیم را بهم بزنند که درست نیست. امیدوارم که بتوانم با این وضعیت تا پارالمپیک پاریس در خدمت تیم ملی باشم.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری همچنین در خصوص حضور بانوان وزنه برداری برای نخستین بار در رقابت‌های آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه کره جنوبی، گفت: یکی از اقدامات خوب فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک، اعزام بانوان برای اولین بار به رقابت‌های برون مرزی بود که بازتاب زیادی داشت. با تجاربی که بانوان از این مسابقات کسب کردند، سعی داریم با برنامه ریزی خوب و منسجم در آینده اعزامی کیفی و مدال آور در وزنه برداری بانوان داشته باشیم.

وی در پایان افزود: در پارالمپیک توکیو ما تنها موفق به کسب یک مدال طلا توسط روح الله رستمی شدیم، اما این بار تصمیم داریم تیمی را برای پارالمپیک آماده کنیم که شانس کسب چند مدال طلا را داشته باشند، هر چند پیش‌بینی کار سختی است، اما برای رسیدن به چنین هدف مهمی از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

 

منبع :ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است