برگزاری نشست 2 روزه مسؤولان مراکز پشتیبانی شغلی (SE) در تبریز

برگزاری نشست 2 روزه مسؤولان مراکز پشتیبانی شغلی (SE) در تبریز

23 تیر 1401

به دعوت بهزیستی کشور، مسؤولان 16 مرکز پشتیبانی شغلی (SE) در نشستی 2 روزه ضمن تشریح فعالیت‌‌های اشتغال حمایت شده در سال‌های اخیر به ویژه در دوران کرونا، مهم‌‌ترین مسائل اشتغال گروه‌‌های آسیب‌‌پذیر و افراد دارای معلولیت را بررسی کردند.

به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد؛ نمایندگان و مسؤولان مراکز پشتیبانی شغلی از 16 استان در این نشست 2 روزه علاوه بر تشریح فعالیت مرکز متبوع خود مهم‌‌ترین چالش‌‌هایی که با آن مواجه بودند را بیان کردند. همچنین رامین رضایی  مدیر‌کل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور هدف از برگزاری این نشست را اثر بخشی و ایجاد اشتغال برای معلولان صعب‌الاشتغال بیان کرد و افزود: حساسیت در مورد اشتغال معلولان نیازمند یک نگاه جدید و تلاش وافر است و در این موضوع پیجیدگی‌‌ها و مسائل فراوانی وجود دارد.

مدیر‌کل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه افزود: تمام تلاش‌‌های سازمان بهزیستی در بخش‌‌های مختلف با هدف توانمندی و توانبخشی معلولان انجام می‌‌شود و اگر بهترین خدمات را به توان‌‌یابان ارائه نکنیم این افراد توانمند نمی‌‌شوند، بلکه زمانی توانمند می‌‌شوند که در جامعه حضور مؤثر داشته باشند.

رضایی جامعه‌پذیری را مهم‌‌ترین وجه حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت قلمداد کرد و گفت: موضوع اشتغال را در کنار روی‌خوش باید مد نظر داشته باشیم تا توان‌‌یابان  بتواند به درجه‌‌ای از توانمندی برسند و قدرت رقابت در کنار سایر افراد جامعه را داشته باشند و برای تحقق این موضوع 3باید بر اساس هدف‌‌گذاری اولیه نظارت دوره‌‌ای از اقدامات داشته باشیم.

مدیر کل دفتر توانبخشی بهزیستی با اشاره به 1834 موقعیت شغلی از طریق مراکز پشتیبانی شغلی، گفت: تلاش می‌‌‌کنیم مشاغل متناسب با توانمندی معلولان صعب‌الاشتغال ایجاد کنیم، همانطور که ایجاد اشتغال برای همه لازم است در این موضوع نیازمند ایجاد سیستم یکپارچه هستیم.

شایان ذکر است شهرزاد چهره‌‌نگار مسؤول فنی مرکز پشتیبانی شغلی مجتمع رعد در این نشست 2 روزه علاوه بر ارایه گزارشی از فعالیت‌‌های مرکز رعد به راه‌ حل‌‌های جایگزین در دوران کرونا از قبیل: خود اشتغالی، دورکاری، تولید محتوا در شبکه‌‌های اجتماعی و برگزاری بوت کمپ‌‌های تخصصی در رشته شغلی‌‌های متناسب با نیاز بازار کار را تشریح کرد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است