شرایط خوب جودوکاران نابینا و کم بینا برای شرکت در جهانی باکو

شرایط خوب جودوکاران نابینا و کم بینا برای شرکت در جهانی باکو

3 مرداد 1401

مربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان گفت: تغییر قوانین فرصت خوبی را برای جودوکاران نابینا ایجاد کرد تا در شرایط برابر برای کسب مدال بجنگند.

فرهاد معابی ، اظهار کرد: تغییر قوانین در جودو نابینایان و کم بینایان در سال جاری سبب افزایش تعداد جودوکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی شده است، به طوری که اگر در گذشته امکان اعزام تنها در ۷ وزن به مسابقات وجود داشت، الان به دلیل این که در جدول رده بندی، نابینایان در یک گروه و کم بینایان نیز در گروه دیگری قرار می گیرند تعداد نفرات اعزامی افزایش پیدا کرده و این مساله فرصت خوبی را برای جودوکاران نابینا فراهم کرده تا در شرایط مساوی و با حریفی نابینا، برای کسب مدال رقابت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا همانند گذشته باز هم با مشکل حریف تمرینی مواجه هستید یا خیر؟ گفت: برای رفع این مشکل سعی کردیم اردوهای خود را با جودوکاران جوان و بزرگسال تیم ملی افراد سالم هماهنگ کنیم تا مشکلی از نظر حریف تمرینی نداشته باشیم.

مربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان از میثم بنی طبا در ۶۰ کیلوگرم، مهدی بروجلو ۷۳ کیلوگرم، موسی غلامی ۹۰ کیلوگرم و علی نوابی مثبت ۹۰ کیلوگرم در بخش نابینایان و سعید کوهکن در ۶۰ کیلوگرم، رضا غلامی ۷۳ کیلوگرم، امیر جعفری ۹۰ کیلوگرم و وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده در مثبت ۹۰ کیلوگرم در بخش کم بینایان به عنوان نفرات حاضر در اردوی آمادگی نام برد و گفت: این نفرات تا مسابقات جهانی که آبان ماه در باکو برگزار می شود، در اردوی آمادگی حضور خواهند داشت و سپس کادر فنی تصمیم می‌گیرد چه کسانی را عازم این رقابتها کند.

وی در پایان زمان بعدی اردوی جودوکاران نابینا و کم بینا را مرداد در سالن جودوی آزادی عنوان کرد و افزود: جودوکاران در حال حاضر از نظر فنی و بدنی در شرایط آمادگی خوبی قرار دارند و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است