عبادی: کسب ۱۳ مدال در بازیهای کشورهای اسلامی راضی‌کننده بود

عبادی: کسب ۱۳ مدال در بازیهای کشورهای اسلامی راضی‌کننده بود

30 مرداد 1401

مربی تیم ملی پاراتیروکمان با ابراز رضایت از عملکرد کمانداران در بازیهای کشورهای اسلامی، گفت: هر چند با اعزام ۱۱ ورزشکار به این بازیها انتظار کسب مدال‌های بیشتری بودیم، اما نتایج کمانداران معلول با کسب ۱۳ مدال برای اولین بار راضی‌کننده بود.

جبرئیل عبادی در ارزیابی از عملکرد کمانداران معلول در بازیهای کشورهای اسلامی، اظهار کرد: کسب ۵ مدال طلا، ۵ نقره و ۳ برنز با ۱۱ ورزشکار اعزامی در رشته‌های ریکرو و کامپوند انفرادی، تیمی و میکس برای اولین بار راضی کننده بود و کمانداران در حد انتظار ظاهر شدند. البته در W۱ نیز ما انتظار کسب مدال داشتیم که متاسفانه ورزشکار این رشته به دلیل شنیدن خبر فوت پدرش در دهکده بازیها روحیه خوبی برای رقابت نداشت و این مساله تاثیر بسیار بدی روی عملکرد این کماندار داشت و سبب شد تا نتواند در شرایط خوبی تیر بزند.

وی گفت: یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش مدال‌های تیم پاراتیروکمان ایران، تغییر قوانین رقابتهای تیمی و رقابت ورزشکاران به صورت دبل بود، به طوری که در دهکده بازیها متوجه شدیم که میزبان قرار است براساس قوانین فدراسیون جهانی رقابتهای تیمی را به صورت دبل برگزار کند و همین مساله سبب شد تا در بخش ریکرو تیمی بانوان به جهت اعزام تنها یک ورزشکار خانم رقابتهای تیمی بانوان را از دست بدهیم و تنها موفق به کسب مدال در کامپوند تیمی زنان و مردان و ریکرو مردان شدیم.

مربی تیم ملی پاراتیروکمان در پاسخ به این پرسش که میزبانی این دوره از بازیها را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: میزبانی در حد بازیهای کشورهای اسلامی بد نبود، البته این بازیها چون برای اولین بار در بخش پارا برگزار می‌شد، بعضی از محوطه‌ها برای معلولین مناسب سازی نشده بود و رفت و آمد در دهکده بازیها برای افراد معلول به راحتی امکانپذیر نبود. البته وضعیت خوابگاه‌ها و غذا خوب بود و مشکل خاصی وجود نداشت.

عبادی افزود: بازیهای کشورهای اسلامی تجربه خوبی برای کمانداران بود تا با ارزیابی نقاط ضعف و قوت خود برای بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین آماده شوند.

وی در پایان یکی از اصلی‌ترین حریفان ایران در کشورهای اسلامی را کمانداران ترکیه عنوان کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری خوبی که تیم ترکیه در تیروکمان معلولان انجام داده، در حال حاضر جزو یکی از تیم‌های مدعی در مسابقات جهانی و پارالمپیک است و حریف سرسختی برای کمانداران ایران محسوب می‌شود، در این بازیها نیز بیشترین مدال‌ها را ترکیه در تیروکمان به خود اختصاص داد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است