اعزام قایقرانان معلول به هانگژو چین در صورت کسب مدال

اعزام قایقرانان معلول به هانگژو چین در صورت کسب مدال

8 شهریور 1401

مربی تیم ملی پاراکانو درباره اعزام قایقرانان به مسابقات ماراتن قهرمانی جهان پرتغال گفت: فدراسیون قایقرانی و کمیته ملی پارالمپیک برنامه‌ای برای اعزام قایقرانان معلول به این مسابقات ندارد.

احمدرضا طالبیان، درباره علت عدم اعزام قایقرانان معلول به مسابقات قهرمانی جهان پرتغال اظهار کرد: این مسابقات چون به صورت ماراتن برگزار می‌شود، فدراسیون قایقرانی و کمیته ملی پارالمپیک برنامه‌ای برای اعزام ورزشکاران به این رقابتها که اواخر شهریور در پرتغال برگزار می‌شود، ندارند.

وی پیرامون این پرسش که آیا امسال برنامه خاصی برای تیم پاراکانو پیش‌بینی شده است یا خیر؟ گفت: آبان ماه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برای شناسایی نفرات جدید پیش‌بینی شده که در پایان این رقابتها تنها کسانی به تیم ملی دعوت می‌شوند که شانس مدال آوری داشته باشند. بنابراین در این رقابتها باید تمام قایقرانان حتی ملی پوشان حضور داشته باشند.

مربی تیم ملی پاراکانو پیرامون این پرسش که چه تعداد سهمیه برای بازیهای پاراآسیایی کسب شده است؟ افزود: هر 6 سهمیه در نظر گرفته شده برای رشته پاراکانو جهت شرکت در هانگژو چین کسب شده که البته اعزام ملی‌پوشان به این رویداد مهم بستگی به نظر فدراسیون قایقرانی، کادر فنی و سپس کمیته ملی پارالمپیک دارد. فدراسیون سعی دارد در اولین دوره اعزام تیم پاراکانو به بازیهای پاراآسیایی کاروان کیفی و مدال آور اعزام کند.

وی از اسلام جاهدی، شهلا بهروزی راد، رویا سلطانی، سارا عبدالملکی، مسعود قیصری، آبتین زرجو و سعید حسین‌پور به عنوان نفرات حاضر در اردوی تیم ملی نام برد و گفت: این اردو تا 21 شهریور در دریاچه آزادی ادامه دارد، سپس اردوی بعدی از اوایل مهر آغاز می‌شود و تا زمان برگزاری قهرمانی کشور ادامه خواهد داشت.

طالبیان تصریح کرد: با توجه به این که پاراکانو برای اولین بار به بازیهای پاراآسیایی می‌رود، فدراسیون و کادر فنی پیش از این که کمیته ملی پارالمپیک نظر نهایی خود را در خصوص نفرات اعزامی اعلام کند، شرایط سختی را برای ملی‌پوشان اعزامی قرار داده است، بنابراین تنها کسانی شانس اعزام به چین را خواهند داشت که مدال آور باشند.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا قایقرانان از نظر تجهیزات کمبودی دارند یا خیر؟ افزود: در حال حاضر کمبودی از نظر قایق نداریم، البته قرار است یکسری قایق از خارج تا بازیهای پاراآسیایی خریداری و در داخل کشور نمونه‌هایی از آنها تولید شود.

 

منبع :ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است