وضعیت نامشخص شناگران نابینا و کم‌بینا برای اعزام به هانگژو چین

وضعیت نامشخص شناگران نابینا و کم‌بینا برای اعزام به هانگژو چین

16 شهریور 1401

رییس انجمن شنا نابینایان و کم بینایان گفت: ۴ سال است که شناگران نابینا و کم‌بینا به هیچ تورنمنت برون مرزی اعزام نمی‌شوند و هنوز مشخص نیست نماینده ای در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین داریم یا خیر؟

حمید شریفیان ، درباره وضعیت شناگران نابینا و کم بینا برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: قبل از تغییر زمان برگزاری بازیهای پاراآسیایی

چین، سیاست کمیته ملی پارالمپیک تنها اعزام ورزشکاران شانس کسب مدال طلا به این بازیها بود که براساس این دستورالعمل تنها شناگر کم‌بینایی که شرایط حضور در هانگژو چین را داشت محمدحسین کریمی در ۱۰۰ متر کرال سینه بود که البته چون در رنکینگ نفر دوم آسیا است، هنوز حضورش قطعی نیست.

وی گفت: ۴ سال است که شناگران نابینا و کم بینا در هیچ تورنمنت برون مرزی شرکت نکردند و برنامه مشخصی برای آنها نداریم، البته امسال مسابقات قهرمانی کشور شنا زیر نظر IPC برگزار شد، اما چون نمی‌دانیم نماینده‌ای در پاراآسیایی هانگژو چین داریم یا خیر برنامه‌ها مشخص نیست و شناگران نابینا و کم‌بینا در بلاتکلیفی قرار دارند.

رییس انجمن شنا نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: منتظر دستورالعمل جدید کمیته ملی پارالمپیک هستیم تا ببینیم چه کسانی اعزام می‌شوند و نحوه اعزام ورزشکاران چگونه است. هنوز شرایط مشخص نیست و واقعا نمی‌دانیم نماینده‌ای در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین داریم یا خیر؟

شریفیان در پایان افزود: چون شناگران نابینا و کم‌بینا ۴ سال است به هیچ تورنمنت برون مرزی اعزام نشده‌اند، اکثر آنها نیاز به کلاس بندی بین‌المللی دارند، بنابراین اگر قرار به اعزام نماینده‌ای از شناگران نابینا و کم‌بینا به بازیهای پاراآسیایی چین است باید در ابتدا به تورنمنت برون مرزی اعزام شوند تا علاوه بر کلاس بندی از نظر فنی و بدنی نیز مورد ارزیابی و محک قرار بگیرند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است