تلاش برای کسب رکورد ورودی پارالمپیک پاریس در شنای معلولان

تلاش برای کسب رکورد ورودی پارالمپیک پاریس در شنای معلولان

23 شهریور 1401

رییس انجمن شنای معلولان گفت: با نگاه حرفه‌ای که در حال حاضر به شنای معلولان وجود دارد، سال آینده با کسب رکورد ورودی برای کسب مدال پارالمپیک پاریس تلاش خواهیم کرد.

محمدحسین اقبالی : با اشاره به رشد شنای معلولان نسبت به چند سال گذشته، اظهار کرد: اگر در گذشته شنای معلولان از توجهات خاصی برخوردار نبود و سرمایه‌گذاری خوبی روی آن صورت نمی‌گرفت، الان شرایط به گونه ای است که کادر فنی و شناگران از کمیته ملی پارالمپیک حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند و اردوها به طور منظم برگزار می‌شود.

وی گفت: در بازیهای کشورهای اسلامی شناگران معلول برای اولین بار موفق به کسب چند مدال طلا، نقره و برنز شدند که این نشان داد حمایت‌های صورت گرفته از این تیم به خوبی جواب داد و با همین روند می‌توانیم در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین نیز عملکرد موفقی داشته باشیم.

رییس انجمن شنای معلولان تصریح کرد: اگر در گذشته شنای معلولان تنها به چند استعداد خلاصه می‌شد، الان با پشتوانه سازی انجام شده شناگران مطرح و خوبی شناسایی شدند که با حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک می‌توانیم تیم ملی جوانان و ب را نیز تشکیل دهیم و آنها را برای رویدادهای آینده و به ویژه پارالمپیک پاریس آماده کنیم.

اقبالی با اشاره به تشکیل اردوی آماده سازی هانگژو در اواخر شهریور، گفت: درست است در پارالمپیک توکیو هیچ نماینده‌ای نداشتیم، اما این بار با برنامه‌ریزی صورت گرفته سعی داریم ابتدا حضور موفقی در پاراآسیایی هانگژو چین داشته باشیم و سپس با کسب رکورد ورودی خود را برای مدال آوری در پارالمپیک پاریس آماده کنیم.

وی افزود: اگر در گذشته نگاه حرفه‌ای به شنای معلولان وجود نداشت، الان این شرایط کاملا تغییر کرده و رشد خوبی را در شنای معلولان شاهد هستیم. در حال حاضر ما شناگرانی همچون شاهین ایزدیار را داریم که تمرینات خود را بدون هیچ وقفه به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و یکی از امیدهای ما در پارالمپیک آینده است.

رییس انجمن شنای معلولان در پایان یکی از مشکلات شناگران جوان را نداشتن کلاس بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در بازیهای کشورهای اسلامی چند نفر از شناگران خوب و مدال آور خود را به دلیل نداشتن کلاس بندی بین‌المللی از دست دادیم، در حال حاضر سعی داریم ابتدا مشکل کلاس بندی این شناگران را با شرکت در تورنمنت بین‌المللی حل و سپس آنها را برای بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین آماده کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است