کیش میزبان پنجمین دوره المپیک ناشنوایان ۲۰۲۴ آسیا

کیش میزبان پنجمین دوره المپیک ناشنوایان ۲۰۲۴ آسیا

1 آبان 1401

رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا گفت: جزیره کیش به نمایندگی از ایران میزبان پنجمین دوره المپیک ناشنوایان ۲۰۲۴ آسیا شد.

محمد پرگر در تشریح این خبر، افزود: این مسابقات با حضور ۲ هزار و ۳۰۰ ورزشکار در ۲۰رشته ورزشی ناشنوایان از جمله فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، ورزش های رزمی، شطرنج، کشتی فرنگی و آزاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کیش در سال ۲۰۲۴ میزبان المپیک ناشنوایان زن و مرد است، اظهار کرد: این میزبانی به علت کسب مقام سوم ورزشکاران ایرانی در المپیک ۲۰۲۱ برزیل اعطا شده است.

پرگر ادامه داد: انتظار می رود با توجه به وجود زیرساخت های مناسب کیش و الزام برای تقویت برخی زیرساخت ها، ایران بتواند الگوی مناسبی برای توسعه ورزش های ناشنوایان در بین کشورهای آسیایی باشد.

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان ایران هم در این ارتباط با بیان اینکه پس از تایید میزبانی ایران از المپیک ۲۰۲۴ ، کیش به عنوان محل برگزاری مسابقات به پیشنهاد وزیر ورزش انتخاب شد گفت: عدم نیاز به ویزا برای اتباع خارجی، امکانات گردشگری و ورزشی از جمله مزایای این جزیره برای میزبانی است.

مهران تیشه گران افزود: در این راستا تفاهم نامه ای سه جانبه بین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ناشنوایان و سازمان منطقه آزاد کیش به زودی امضا می شود تا با تقویت زیرساخت ها و اصلاح نواقص در ۲ سال آینده کیش مقدمات میزبانی را فراهم کند.

وی بیان کرد: احداث استخر استاندارد و زمین گلف و استاندارد سازی سالن تیر اندازی کیش از جمله نیازهای این جزیره برای میزبانی از مسابقات ۲۰۲۴ المپیک ناشنوایان است که باید تا زمان برگزاری این رویداد آماده شود.

تیشه گران با بیان اینکه در ایران زمین استاندارد گلف وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه امکان تغییر رشته ورزشی به مسابقات مینی گلف وجود دارد اما بقیه زیرساخت های مورد نظر کنفدراسیون باید استاندارد سازی شود.

وی بیان کرد: این مسابقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین بازی های سطح المپیک در ایران است که انتظار می رود بتوانیم به صورت شایسته از مسابقات میزبانی کنیم.

 

منبع :ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است